Пошук по сайту

Географія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Тема уроку: Грунт, його значення. Мета уроку

Тема уроку: Грунт, його значення. Мета уроку





Тема уроку: Грунт, його значення.

Мета уроку: сформувати в учнів поняття « грунт » як особливе природне тіло, уявлення про утворення та склад грунту, розкрити роль організмів у ґрунтоутворенні, значення ґрунту для живих організмів; розвивати пам'ять, увагу, уяву, вміння працювати з підручником, складати та аналізувати схеми; виховувати дбайливе ставлення до ґрунту як найбільшого багатства планети.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь і навичок.

Обладнання уроку: підручник: Ярошенко О.Г. Природознавство: підр. для 5 кл. загальноосвіт. навч. закл. / О.Г.Ярошенко, В.М.Бойко, – К.: Видавництво «Світоч», 2013. – 240 с.: іл.;

Методична література:

Хід уроку

  1. Організація класу до уроку:

  • перевірка присутності учнів;

  • перевірка засобів навчання для уроку;

  • психологічне налаштування учнів;

  1. «Мій настрій».


В учнів є сигнальні картки відповідного кольору. Учні піднімають картки, учитель фіксує результати. (фіолетовий –поганий настрій, оранжевий – гарний настрій, зелений – нейтральний).

  1. Повідомлення теми уроку. Постановка мети і завдань.

На сьогоднішньому уроці ми розпочинаємо вивчення цікавої теми. Для того,щоб дізнатися якою буде тема уроку я пропоную розпочати з прислів’я :

а) Розтлумачення прислів’я:

Є просто храм,

Є храм науки.

А є природи храм –

З лісами, які тягнуть руки

Назустріч сонцю і вітрам.

Святий він кожної хвилини

Заходь сюди, будь серцем чуйний

І бережи його святині

  • Як ви вважаєте,яку святиню природи можна назвати головною для людини?

  • Без якої святині природи не можливе життя людини? (без Землі)

  • Не здогадалися то хай вам допоможе ребус:

б) Відгадайте ребус:

http://2.bp.blogspot.com/-9bd8yzrmq30/txcmtyvukji/aaaaaaaaczu/f01alw3q4a8/s1600/%25d0%25b2%25d0%25b0%25d0%25bf%25d0%25b2%25d0%25bf.bmp

Дізнатися, що ж таке грунт, як він утворився на Землі, який склад і має. Знайти відповіді на ці питання і є завданням нашого уроку.

Отже, темою сьогоднішнього уроку є грунт.

  • Відкрийте зошити і запишіть тему і план сьогоднішнього уроку:

Тема: Грунт. Склад грунту. Різноманітність грунтів.

План

  1. Що таке «грунт»?.

  2. Як утворюється грунт.

  3. Склад грунту.

  4. Як діяльність людини впливає на грунти.

  1. Формування і засвоєння нових знань, умінь і навичок.

1.Розповідь-пояснення вчителя.

Людина живе на планеті Земля, природа якої дає її кисень, світло, тепло, воду, а земні надра необхідні корисні копалини. З давніх-давен людина розуміла наскільки важлива для неї земля, тому цінувала і шанувала її. Для людини було дуже важливо отримувати добрий урожай, а для цього необхідно було дізнатися, як ґрунти живлять рослини, від яких якостей ґрунту залежить майбутній урожай.

2.Робота з ілюстраціями.(формування поняття «грунт»).

Розгляньте малюнки і скажіть:

d:\грунт\800px-продукт_вивітрювання_гірських_порід.jpg d:\грунт\22.jpg

Мал.№1 Мал. №2

  • Що зображено на першому малюнку?

  • Що зображено на другому малюнку?

  • Яка відмінність між грунтом і гірською породою?

Грунт має певну особливіть – родючість. Самец е і відрізняє його від гірських порід. Родючість – це здатність грунту забезпечувати рослини поживними речовинами. Ось чому грунт називають особливим природним утворенням.

3.Прийом «Словничок».

Отже, грунт це - верхній пухкий родючий шар земної кори, якому властива родючість.

4.Проблемне питання.

  • Чи можна вважати грунтом пісок на березі водойми?

  • Гранітні брили Карпат?

5.Розповідь-пояснення вчителя та показ ілюстрацій.

Грунт утворюється тривалий час в результаті складної взаємодії гірських порід сонячного тепла, вологи, рослин та тварин. Гірські породи є основою для формування грунту і визначають його склад. Природні умови зумовлюють наявність в ньому вологи. Мікроорганізми розкладають рештки рослин з яких утворюється перегній (гумус). Також численні тварини, які живуть у грунті, розпушують грунт і покращують проникнення в нього води й повітря.

Щоб уявити утворення грунту, вчитель разом з учнями на дошці записує спрощений запис:

(гірські породи + вода + повітря + тепло + перегній) *час = грунт



6.Прийом «Поміркуй».

  • Які мешканці грунту змінюють його структуру?

  • Яку роль відіграють живі організми в утворені грунту?

(грунт виникає і развивається під впливом живих організмів, здебільшого рослин. Він грає важливу роль у житті нашої планети. Грунт перехідна ланка від неживої природи до живої.)

7.Фізкультхвилинка:

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться

І до сонця потягніться,

В різні боки похиліться,

Веретеном покрутіться.

Раз – присядьте,

Два – присядьте,

І за парти тихо сядьте.

8.Побудова схеми «Склад грунту».


Склад грунту:



Неорганічні речовини

Органічні речовини





    • Зруйновані тверді гірські породи

    • Пісок

    • глина




    • Перегній (гумус)


9.Проведення дослідів з метою визначення складу грунту.

Вчитель проводить дослід учні уважно спостерігають і разом з вчителем роблять висновки.

Дослід 1.  

Візьмемо склянку з водою і кинемо в неї грудочку грунту.

  • Що ви помітили? Зробіть висновок. (У грунті міститься повітря. Воно заповнює всі порожнини між частинками грунту. У грунті, що складається з грудочок, є багато повітря.)

  • Для чого потрібне повітря в грунті? (Повітря потрібне для дихання коренів. Щоб у грунті було більше повітря, його розпушують.)

Дослід 2.

Прокладемо грудочку грунту на аркуш паперу. Розкачаємо його порожньою пляшкою або стаканом, ніби тісто на вареник.

  • Що ви помітили? Зробіть висновок. ( У грунті міститься вода.

10.Розповідь-пояснення вчителя.

В гумусі містяться речовини необхідні для живлення рослин. Тому від його кількості залежить родючість грунту: чим більший вміст гумусу , тим родючіший грунт, тим вищим буде врожай сільськогосподарських культур.

В Україні поширені чорноземи - найродючіші грунти в світі. Вони утворилися під багатою травянистою рослинністю степів. Шар чорнозему може бути понад 1 м. Чорноземи – величезне багатство,яке необхідно берехти.

11. Випереджувальні завдання.

Учень розповідає як діяльність людини впливає на грунти.

  1. IV. Систематизація і узагальнення засвоєних знань, умінь і навичок.

1.Прийом «Поміркуй».

Обгрунтуйте прислів’я : № «Грунт дорожчий за золото» і « Грунт сам себе удобрює».

2.Метод “ Займи позицію ”.

Тестові завдання

1. Дерево може рости : 2. У грунті живуть : 3. У грунті є :

а) асфальті а) птахи а) вода

б) в саду б) кроти б) повітря

в)у річці в) метелики в) сонце

V. Застосування засвоєних знань, умінь і навичок.

1.Прийом «Павучок»

Завдання. Складіть схему «Склад ґрунту».


Грунт



2.Завдання.

Розкажіть про ґрунти, які ви бачили. Чим вони відрізняються? Яка рослинність вкриває їх?

VI. Організація домашньої роботи.

  • Прочитати текст §33.

  • Дати відповіді на запитання вкінці параграфа.

  • Підготуватись до демонстрації міні-проекту «Професія дощового черв'яка».

VII. Підсумок уроку.

  • Отже діти що нового ви дізналися з сьогоднішнього нашого уроку?. Діти коротко роблять висновки.

  • Яка інформація була для вас найцікавішою?






поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Тема уроку. Узагальнюючий урок за темою «Австралія. Антарктида». Мета уроку
Мета уроку. Перевірити рівень засвоєння учнями знань та умінь по даному тематичному блоку

Тема уроку
Методична мета : Мультимедійний супровід уроку як форма активізації пізнавальної діяльності учнів

Тема уроку : цікава географія україни мета уроку
Мета уроку: поглибити знання учнів з фізичної географії України; розвивати навички роботи з фізичною картою, розширити науковий світогляд,...

Конспект уроку на тему: «кирило-мефодієвське братство»
Кирило-Мефодієвського братства, визначити його програмні цілі, значення його діяльності, як першої політичної організації в Україні;...

Уроку-90хвилин. Тема(уроку фізики)
Тема(уроку фізики): Лабораторна робота №8 «Вимірювання потужності споживача електричного струму»

Структура І методика інтерактивного уроку
Структура інтерактивного уроку відрізняється від загальновідомої структури комбінованого уроку. Його етапи

Уроку: урок узагальнення й систематизації знань
Навчальна мета: узагальнити та систематизувати знання про раціональне використання та охорону ґрунтів; взаємодію живих організмів...

Тема уроку
Мета: Навчальна: продовжити формування поняття про господарський комплекс України. Забезпечити засвоєння матеріалу про будівельну...

Тема уроку: Внутрішні води України Мета
Встановити рівень оволодіння учнями основних теоретичних знань; повторити більш глибокі осмислення навчального матеріалу; привести...

Уроку Тема уроку
Географія – наука про Землю, її природу, населення І господарську діяльність людини



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




g.ocvita.com.ua
Головна сторінка