Пошук по сайту

Географія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Уроку: Чорне І Азовське моря. Основні проблеми та шляхи їх вирішення

Уроку: Чорне І Азовське моря. Основні проблеми та шляхи їх вирішення





Сторінка1/4
  1   2   3   4
Додатки

Додаток 1
Презентація методичних рекомендацій

за темою:

Модернізація управління навчально-виховним процесом на уроках географії шляхом впровадження сучасних технологій





Додаток 2

Урок-проект

Учнівська презентація



Тема уроку: Чорне і Азовське моря. Основні проблеми та шляхи їх вирішення
Навчально-виховна

і розвиваюча мета:

систематизувати та поглибити знання учнів про стан природних ресурсів морів України, проблеми їх використання і охорони, зясувати шляхи вирішення цих проблем; формувати навички самостійної роботи з додатковою літературою, підручником, вміння робити повідомлення та ставити запитання; розвивати широту пізнання, активність; сприяти розвитку творчої уяви, мислення, памяті; здійснювати екологічне виховання та виховувати інтерес до предмета.

Тип уроку:

урок закріплення та поглиблення знань з елементами дослідження

Методи навчання:

навчально-дослідницькі, інтерактивні методи, метод проектів, географічна експертиза.

Навчальне обладнання:

фізична карта України, таблиці “Паспорт материка”, картосхема Чорного та Азовського морів, виставка морських ресурсів “Я і море”, картини, малюнки, роздатковий матеріал “Базова інформація”.

Література:

Шкільна програма і підручник «Фізична географія України 8 клас», методичний посібник для вчителів «Фізична географія України 8 клас» Г.Довгань, Н Кругля, М. Пшенична, газета «Краєзнавство. Географія. Туризм.» № 46 2002 р., № 7 2003 р., № 6 2006 р., хрестоматія з географії України, додаткова методична література.

ХІД УРОКУ

  1. Організація класу

  1. Розміщення учнів за такими групами: “Науковці”, “Економісти”, “Екологи”, “Журналісти”.

  2. Учитель ставить запитання учням: “Діти, з яким настроєм ми починаємо сьогодні урок?”- і демонструє малюнки:






Діти вибирають відповідне зображення.

  1. Актуалізація опорних знань.

Вчитель під музику зачитує вірш:

В морі хвиля за хвилею рине,

Море наче здіймається вгору,

А склепіння небеснеє синє

Край свій ясний купає у морю.

… Море! Море! Без краю просторе,

Руху повне і разом спокою.

Це слова нашої землячки Лесі Українки про море з твору “Подорож до моря”.

Будь-яке море, його таємнича стихія з давніх-давен притягували до себе людину.

“ Море – це вічний рух і любов, вічне життя.” (Жюль Верн).

“Море – це безодня проблем, загадок, таємниць, незрозумілих речей.” (Жан Пікар).

Епіграф уроку:

Якщо ви любите море - ви врятуєте його.

Жак Ів Кусто

Так про море говорять відомі природодослідники. А ось які асоціації, повязані з морем в учнів. (Учениця зачитує міні-твір-ессе “Я і море”).

Ви вже здогадались, що говорити ми сьогодні будемо про моря, а саме про їх проблеми. Але спочатку давайте повторимо, що ми вже вивчили про моря.

Перевірка творчих домашніх завдань (міні-твори, сенкани, малюнки, стінні газети, народні прислівя).

  1. “Цифровий лабіринт”.

Що означають ці цифри: 422 тис.км.кв., 2245 м., 1167 км., 624 км., 1540 км., 39 тис.км.кв., 18 проміле , 22,5 проміле, 14 м.

  1. Сенкани.

  2. Міні-практикум (нанесення номенклатури на карту-схему).

  3. Прислівя і приказки.

  4. “Розшифруй текст” – про що йдеться мова в даному тексті:

а) у його назві (за однією з гіпотез) відображена географічна орієнтація: кольорові позначення сторін світу, прийняті в багатьох мовах Азії. (Чорне море).

б) її називають “Гнилим морем”, або природною солеварнею, що утворилася внаслідок опускання Північної частини Кримського півострова. У західній частині дуже мілководна – до 2 метрів, у східній – до 3,5 метрів глибиною. Солоність води від 20 до 260 проміле (затока Сиваш).

в) з цієї водорості виділяють агар-агар, який використовують в кондитерській, текстильній промисловості, у мікробіології. Без неї не можна виготовити мармелад, зефір, морозиво. (Філофора).

г) декілька цих тварин можна зустріти тепер тільки у Чорному морі біля мису Коліакре в Болгарії, де для них створено заповідник. Він занесений до Червоної книги. (Тюлень-монах)

д) з хвостів, голів та плавців цієї риби виготовляють клей. Маса – 15-20 кг, довжина 1,5 м. Живе до 20 років. Для людини не становить небезпеки. (Чорноморська акула-катран, або морський собака).

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Моря приваблюють мільйони людей своїми рекреаційними ресурсами. Вони є надзвичайно красивими, лікують і оздоровлюють, дають силу і наснагу, чарують і надихають, але мають багато проблем. Саме про ці проблеми ми будемо говорити сьогодні.

Сподіваюсь, що сьогодні тут зібрались справжні фахівці, які досконало володіють інформацією про сучасний стан морів України, кваліфіковано проведуть географічну експертизу проектів покращення умов у морях, та визначать пріоритетні напрямки вирішення морських проблем.

  1. Повідомлення теми уроку.

  2. Вивчення нового матеріалу.

Творча лабораторія.

Сьогодні для обговорення цієї проблеми будуть працювати експерти різних груп.

  1. Пошукова робота (робота в групах).

Завдання. Уважно прочитати базову інформацію (додаток 2) і заповнити таблицю “Морські проблеми” (додаток 1).

  1. “Географічна експертиза” – ділова гра.

Завдання.

Групи отримують завдання скласти власний міні-проект рятування морів та раціонального використання природних багатств морів. Учні працюють з підручником, базовою інформацією, додатковою літературою, таблицями, атласами, контурними картами.

Звіт груп.

Презентація проектів групами.

Рефлексія.

Вчитель звертається до учнів:

  1. 1. “Яке, на Вашу думку, майбутнє морів України?” – метод “мікрофон”.

2. “Як ви прокоментуєте вислів Ж.І.Кусто?”. (Повертаємось до нашого епіграфу уроку).

3. Перегляд відеофільму про моря.

Висновок: будь-які проблеми краще вирішувати, обєднавши зусилля всіх країн, бо забруднення не знає кордонів. Природа – тендітна, і втручання людини руйнує її.

VI. Підсумок уроку

Учитель відмічає роботу учнів в класі, виставляє оцінки.

VII. Домашнє завдання.

Повторити параграф 28 підручника, закінчити заповнення таблиці в зошиті, творчі завдання.

Додаток 1

МОРСЬКІ ПРОБЛЕМИ

Робоча сторінка учнівського зошита


Назва проблеми

Суть

Причини виникнен-ня

Шляхи розвязан-ня

Примітка (власна думка)

































  1   2   3   4

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Урок №13 Географія Дата : 09. 12. 2013р. Клас 10 Тема : Глобальні проблеми людства
Мета: Узагальнити І систематизувати знання учнів про основні глобальні проблеми людства. Встановити причини їх виникнення та загострення...

Фізико-географічна характеристика природного комплексу чорного моря....
Мета: сформувати в учнів загальні уявлення про особливості розташування, розміри, глибини, елементи берегової лінії (найбільші острови,...

Відкритий урок з географії 10 – й клас За темою: «Поняття про глобальні...
...

Тема уроку: Тваринництво України. Мета
Україні; виділити міжгалузеві зв’язки тваринництва, показати, як здійснюється розвиток галузі; виявити проблеми, що виникли в ході...

Уроку: Географія світового транспорту. Основні види транспорту, їх переваги І недоліки
Дидактична мета уроку: охарактеризувати промисловість як основну галузь матеріального виробництва

Глобальні проблеми сучасності: Життя чи самознищення!?
На уроці учні працюють в групах, виступають з повідомленнями, розвивають навички пошуку інформації, її систематизації та узагальнення....

Черкаський державний бізнес-коледж
Розкрито економічні закони та закономірності, принципи й фактори розміщення продуктивних сил, охарактеризовано основні господарсько-промислові...

Уроку «Глобальні проблеми людства»
Обладнання: політична карта світу, атлас, картки, запалена свічка, мультимедійна презентація, проекти учнів

Уроку з географії X клас Тема уроку: «Трудові ресурси світу. Проблеми зайнятості та безробіття.»
Завдання №2. Будь ласка, подивіться уважно на дошку І скажіть, які слова або вирази не зустріча-лися Вам в тексті підручника в попередніх...

Урок медіа-освіти «чорне та біле»
У 2001 році у продажу з'явився досить скандальний роман француза Фредеріка Бегбедера «99 франків», присвячений діяльності рекламних...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




g.ocvita.com.ua
Головна сторінка