Пошук по сайту

Географія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Урок у 8 класі () Тема : Світ води очима природничих наук

Урок у 8 класі () Тема : Світ води очима природничих наук





Інтегрований урок у 8 класі ()

Тема : Світ води очима природничих наук

С.А Солонина, Н.О. Назаренко, Л.В. Мізенко,

Билбасівська ЗОШ I-III ступенів,

Слов’янський район, Донецька область
Вода – мати життя, і вона заслуговує нашої

поваги, нашої подяки і нашої любові.

О.Айванхов Откровення вогню і води
Мета: - узагальнення знань про воду як найпоширенішу речовину на Землі, її фізичні і хімічні властивості на основі використання міжпредметних зв’язків; формування уявлення про єдність живої і неживої природи; виявлення лікувальних та профілактичних властивостей води; залучення учнів до процесу самопізнання і самоосвіти;

  • Розвиток вміння аналізувати і робити висновки про роль води в житті живих організмів та в природі, розвиток інтересу до вивчення природничих наук, формування життєвих компетентностей учнів в процесі роботи творчих груп;

  • Виховання дбайливого ставлення до водних ресурсів, власного здоров’я, екологічної культури учнів.

Тип уроку:узагальнення і систематизація знань,умінь і навичок.

Форма проведення: інтегрований урок

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Підвищення настрою учнів (з використанням музичного відео-ролика)

З глибин землі, відчувши силу,

Води живої джерело

З під кручі цівкою забило,

Струмком співучим потекло.

У дружбі з ним квітують трави,

Зважнілі зерном колоски,

І спраглий день іде в заплави,

Черпа ту воду, п’є з руки.

Воно ж вирує в неспокої,

Відбивши сонце і блакить,

І вже, як сил душі людської,

Його не випить, не спинить.

(М.Масло)

Вчитель біології. Людина здавна мріяла про безсмертя. Мандрівники в заморських країнах, алхіміки в лабораторіях настирливо шукали еліксир життя та джерело вічної молодості. Та вони і не здогадувалися, що таємничий еліксир – це звичайна вода. Та сама вода, що заповнює моря і річки, випадає на землю дощами. Вода, без якої неможливе існування всього живого.

Вчитель фізики. Світ походить від води,- говорив Фалес Мілетський, один із стародавніх мудреців. А й справді , історія Землі – це перш за все історія води. У воді виникло життя . Різноманітна і щедра, беззахисна і сильна, вода безперервно змінювала і змінює обличчя нашої планети. То тече в річках і океанах, то парою піднімається в хмари, то вкриває водойми льодом.

Вчитель хімії. Що ж таке вода?Здається простішого запитання не можна придумати, бо вода – це звичайна рідина, яка давно всім відома, а навколо скільки води, що про які дива можна говорити? Постривайте, не поспішайте робити висновки, оскільки звичайнісінька вода є надзвичайно цікавою, невідомою речовиною. Вона заслуговує бути названою восьмим чудом світу.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Вчитель біології. А зараз пропонуємо вам, використовуючи ваші попередні знання та досвід, виконати диктант „ Так чи ні”.

Інформація про користування інструктивними та оціночними картками учнів:

1.Вода найпоширеніша речовина на Землі.(+)

2.Вода є всюди: в морях, в океанах, повітрі, ґрунті.(+)

3.Вода може перебувати лише у двох станах.(-)

4. Молекула води складається з двох атомів гідрогену та одного атома оксисену.(+)

5.Вода входить до складу всіх живих організмів.(+)

6.При температурі 100 градусів молекули води відриваються одна від одної та утворюють пару.(+)

Вчитель фізики. На попередніх уроках за бажанням учнів були створені творчі групи. Вони отримали завдання: розкрити сутність та значення води з точки зору однієї з природничих наук. Кожна група представлена теоретиками та практиками. Представимо ці групи: хіміки,фізики,біологи,географи, екологи, медики.

ІV.Узагальнення і систематизація знань учнів

Вчитель хімії. З чого ж нам почати? Почнемо із Книги книг .У Біблії є такі рядки:

Невдячні ізраїльтяни прийшли до Мойсея і почали дорікати йому:„ Навіщо ти вивів нас з Єгипту?Ти хочеш заморити нас в пустелі? Вони так гнівалися, кажучи це, що Мойсей зрозумів, що вони ладні побити його камінням. „Щ о ж мені робити з народом моїм?”- питав він у Бога. Тоді Бог сказав:„ Візьми жезл твій, підійди до скелі, вдар по ній жезлом своїм- і потече вода звідти”. Ударив Мойсей по скелі і з неї щедро полилася вода.

Так говорить Біблія. А що скажуть про походження води на Землі наші географи?

1.Виступи творчих груп

Виступ творчої групи „Географи-теоретики”

1.Частина вчених стверджує, що вода прийшла з космосу. Гіпотеза їх така: у всіх напрямках у космосі мчать потоки частин з величезною енергією. В цих потоках дуже багато протонів- ядер атомів водню. Пронизуючи верхні шари земної атмосфери, протони захоплюють з неї електрони, перетворюючи на атоми водню й негативно сполучаються з киснем атмосфери, утворюючи воду. Щороку майже півтори тони космічної води потрапляє у вигляді опадів на Землю. Якщо полічити, то виявиться, що води, яка утворилася „ космічним” шляхом за всю історію Землі, якраз вистачить, щоб народилися всі океани планети.

2.Геохіміки переконані, що вода має цілком земне походження. Породи, що складають земну мантію, яка лежить між ядром й земною корою, під впливом тепла від радіоактивного розпаду ізотопів місцями розплавлялася. З них виділялися леткі складові:

азот, хлор, сполуки вуглецю, сірки, а найбільш водяна пара. Підраховано, що за рік вулкани Землі викидають близько одного кубічного кілометра лави. А зважаючи на те, що вік земної кори сягає трьох мільярдів років, виверженої магми було досить для утворення не тільки суходолу , а й атмосфери.

3.Гіпотеза про вулканічне походження океанів і атмосфери може здатися неправдоподібною. Але, як відомо, над усіма діючими вулканами – а їх більше 600 – навіть коли вони спокійні, клубочаться хмари пари. Вивержена магма насичена водяною парою і газами, які складають основну масу речовини, що вивергається. На Алясці є „ Долина десяти тисяч димарів”, що утворилася після виверження вулкана Катмая. Вулкан давно мовчить, а долина кожної секунди викидає в атмосферу 20 тисяч тонн пари.

Вчитель біології. Хімічна формула води всім відома. Це рідина без кольору і запаху, що кипить при температурі 100 градусів , а замерзає при температурі 0 градусів. А що ж скажуть про воду наші хіміки?

Виступ творчої групи „Хіміки-теоретики”.

Вода є рідиною тому, що між молекулами існує водневий зв'язок, який з’єднує молекули між собою в агломерати. Цей зв'язок слабкий і руйнується за температури нуль градусів, коли утворюється лід та за температури 100 градусів, коли молекули відриваються одна від одної та утворюють пару. В обох випадках об’єм збільшується. Густина льоду менша, ніж густина води, тому лід завжди плаває по поверхні води. Молекула води утворює кристалічну гратку. Завдяки цьому ми спостерігаємо чудові візерунки на вікнах, дивуємося неповторною архітектурою сніжинок.

Вчитель фізики. Вода дуже дивна речовина. Її навіть можна назвати неслухняною рідиною. Вона не підкоряється багатьом фізико-хімічним закономірностям, які справедливі для інших сполук. З результатами своєї праці нас ознайомить група фізиків.

Виступ творчої групи фізиків-теоретиків.

Вода – одна з найбільш унікальних і загадкових речовин на землі. Тривалий час воду вважали неподільним елементом. Лише у 1776 році Кавендиш ( англ. вчений ), а потім у 1783 році Лавуазьє (франц. вчений ) показали, що вода не простий елемент, а сполука водню й кисню. Життя не вистачить людині, щоб вивчити різноманіття властивостей однієї з найпростіших сполук у природі. Енергія води нас зігріває, плавить метал, рухає транспорт, добуває вугілля в шахтах, лікує та годує людей.

У чистому вигляді, тобто дистильована, вода не проводить електричного струму. Питома теплоємність води дуже висока - 4200Дж/кг, тому її застосовують у радіаторах автомобілів. Вона має високу теплопровідність, яка дорівнює 1500м/с, заломлює світло, тому великі водойми здаються блакитними. Вода повільно нагрівається і повільно охолоджується. Під час замерзання вода розширюється, об’єм її збільшується на 9%. Вода має найвищий (після ртуті) поверхневий натяг. Ця сила сприяє надходженню води із глибоких шарів ґрунту до коренів рослин.

Вчитель хімії. Воду завжди вважали джерелом усього живого. Вона слугувала середовищем, у якому в процесі довготривалої еволюції на нашій планеті розвивалися рослини і тварини. Вона стала носієм життя. До виступу запрошується група біологів-теоретиків.

Виступ творчої групи біологів-теоретиків.

З виникненням життя вода стала складовою частиною всіх живих організмів. Водою насичене довкілля: найменше її в мохах і лишайниках-5-7%, у насінні злакових культур-12-14%., багато води в соковитих плодах, м’якоті листя, в коріннях рослин. Наприклад, у плодах кавунів, огірків-90% води. У комах - 45-65%, ссавцях-60-68%, листі дерев-75_85%, картоплі-80%, помідорах.грибах-90-96%. Усе живе черпає життя із водних джерел. Водорості живуть у воді, тому буквально просякнуті нею(до 90%). Не менше води містять окремі морські організми. Наприклад, у медузі її 95%, рибі-80%.

Щороку рослинність земної кулі використовує для фотосинтезу близько 163 млрд. тонн води. Кров, лімфа, слина, міжклітинний сік, - усі ці рідини організму це водні розчини. Нестача води в організмі призводить до загибелі, її нестача найбільш згубна на клітинному рівні. У разі втрати людиною 1-1,5 л води у неї з’являється відчуття спраги. Якщо ж людина втрачає 6-8% своєї маси за рахунок дефіциту води, то в її організмі порушується обмін речовин, зростає в’язкість крові, підвищується температура тіла, прискорюється пульс, червоніє шкіра, з’являється м’язова слабкість, головний біль, в’ялість. Втрата 21% води призводить до смерті. Втрата людським організмом води небезпечніша, ніж позбавлення його їжі. Без їжі людина може прожити 40 днів, а без води вмирає на восьму добу.

Вчитель біології. Вміст води у різних органах нашого організму суттєво відрізняється. Це залежить від швидкості обміну речовин, чим інтенсивніше він відбувається, тим більше води в ньому міститься.

Робота з таблицею „ Вміст води в органах людини”

У людському організмі вміст води до 70%. З віком кількість води в організмі зменшується після 50 років становить лише 61% у чоловіків і 54% - у жінок. Пропоную вам дізнатися, який вміст води міститься у вашому організмі і якою є добова потреба вашого організму у воді.

Завдання: визначити вміст води у вашому організмі та добову потребу у воді, користуючись інструктивною карткою.

Вчитель фізики. З давнини люди намагалися проникнути в секрет унікальних властивостей води. Тому у багатьох народів існували перекази про цілющу воду, яка зцілювала рани, оживляла мертвих. Що ж приготувала для нас творча група медиків?

Про це ми дізнаємося після невеликої фізкультхвилинки.

Фізкультхвилинка ( з використанням відео-ролику)

Виступ творчої групи медиків-теоретиків.

Про цілющі властивості і мінеральних вод знали ще стародавні люди. Подорожуючи по підземних лабіринтах та зустрічаючи на своєму шляху різні породи, вода руйнує і розчиняє їх. Збагатившись різними речовинами, вода перетворюється у справжній чарівний еліксир життя. За багатством і різноманітністю мінеральних вод Україна посідає одне з перших місць серед європейських країн. Усім відомі „Березівська”, „Морщинська”, „Миргородська”, „Трускавецька”, „Поляна квасова”.

Цікаві експерименти проведені у кількох країнах підтвердили, що вода здатна сприймати, копіювати і передавати інформацію, навіть таку, як людська думка, слово та емоції. Саме через це люди у найважчі хвилини свого життя, стикаючись з невирішеними проблемами, приходили до струмка, озера, річки і знаходили відповіді саме там.

Зрозумілими є й ритуали знахарів, які промовляли над водою слова давніх замовлянь, а потім давали її випити хворому. Інформація, яку вони передавали хворому разом з водою, допомагала організму людини впоратись з найважчою недугою краще будь-яких сучасних ліків. Вода омиває людину, відбирає з її клітин негативну інформацію, знімаючи наведену порчу, і приводить її біоенергетику до ладу.

Досить цікавими є досліди японського художника Емото Масару, який стверджував, що вода здатна реагувати на слова та письмові тексти. На листах паперу писалися різні слова як хороші, так і злі, потім ними обгортали склянки ємності таким чином, щоб слова були обернені до води. За твердженням Масару, вода могла прочитати і зрозуміти їх значення, змінивши відповідно свою структуру. Вода, якій демонстрували слова любові і вдячності утворювала красиві шестигранні кристали, а та котру лаяли, перетворювалась на огидні льодяні уламка. Навіть імена Мати Тереза і Гітлер вода сприймає по різному.

Вчитель хімії. А зараз я пропоную вам поповнити сили, підсилити активність мозку й зарядитися позитивними емоціями, випивши водички, яка стоїть у вас на партах. Але спочатку нехай кожен, наливши води до склянки, скаже щось гарне їй сам, а всі разом ми підсилимо оздоровчий ефект тим, що скажемо хором:„ Ура вода ! Ми любимо тебе Здоров’я дала - спасибі вода!

Вчитель біології. Не дивно, що в давні часи люди наділяли воду чудодійними властивостями й навіть обожнювали її. А як ставиться людина до безцінного дару природи – води , зараз? Можливість висловити свою думку з цього приводу має група екологів.

Виступ творчої групи екологів-теоретиків.

Від спраги помираю над струмком... Ці слова Франсуа Війона можна віднести до сумнозвісного стану деяких річок у минулому і тепер. Брудна, багата на мікроби вода спричиняє захворювання на дизентерію, черевний тиф, хворобу Боткіна. За сучасними санітарними вимогами, хвороботворних мікробів у воді не повинно бути взагалі. Міські стічні води приносять у річки й водойми бактерії, а промислові стоки додають до води багато шкідливих для здоров’я сполук. За даними Держкомстату, кожен другий житель України змушений пити воду, що не відповідає гігієнічним вимогам.

В Україні проблема питної води стоїть дуже гостро, і причин цього досить багато.

По-перше, збільшується антропогенний вплив на водні ресурси України. По-друге, формування водозбору Дніпра і Десни відбувається в болотах Полісся, де з торф’яних шарів екстрагуються органічні сполуки. З них при хлоруванні води можуть утворюватися хлорорганічні сполуки мутагенної і канцерогенної дії. Якщо дітям дають пити воду з підвищеною концентрацією алюмінію, у них розвивається розумова відсталість По-третє, якість питної води залежить від матеріалу водопровідних труб та їхнього стану. На жаль,водогінні мережі України зношені на 50%, і практично жоден водопровід не подає воду без відхилень від прийнятих норм. По-четверте, на водогінних станціях питну воду найчастіше знезаражують методом хлорування. Скрізь, де є хлор, вода нежива, а саме така вода тече в наших водопроводах.

Пауза

У давнину вважали, що веселка – це вияв волі Божої. Колись в Україні говорили, що « веселка » - труба, якою пророк Ілля бере воду з річок і озер. У стародавній Греції веселку вважали посмішкою богині Іриди, яка провіщала мир між небом і землею. За уявленням давніх людей, веселка єднала небо і землю. А на мій погляд: веселка єднає воду і світло,це гра світла у струменях води,сонячні сходи. Таке явище може існувати тільки на планеті, де є вода, нашій чудовій планеті Земля. А чи буває веселка в ночі? – Так, про повному Місяці в ночі також іноді спостерігається веселка,але вона не має яскравого забарвлення. Це так звана біла веселка.

Вчитель біології. А зараз пропонуємо вам трішечки відпочити , уявивши себе частиною веселки.

Релаксаційна пауза(з використанням відео-ролику)

Вчитель фізики. Недоброякісна, екологічно забруднена вода є причиною майже всіх хвороб людини. То ж постає логічне питання : яку воду необхідно пити , щоб при цьому зберегти своє здоров’я? Цим питанням займалася група біологів-практиків.

Виступ групи біологів-практиків

1.Вода з під крану. Навіть якщо використовувати очисні фільтри є небезпечною. Бо фільтри очищують воду від 2-3 типів забруднення і є безсилими проти мікробів.

2.Кипячена вода. Якщо воду кип’ятити кілька разів, то в ній водень заміниться дейтерієм. А це призведе до швидкого старіння організму. В цій воді не можуть жити мікроби, не проростає насіння, вміщені в ній пуголовки, черв’яки, риби гинуть через кілька годин.

3.Мінеральна вода. Зневоднює організм та роздратовує стінки кишечнику.

4.Бутильована вода. Має в собі консерванти, сурму та інші небезпечні речовини.

5.Джерельна вода . Вважається корисною, Але може мати незбалансований склад мінералів та мікроелементів, що призводить до жовчокам’яної хвороби та проблем з суглобами.

6.Артезіанська вода. Не має нітратів та радіонуклеїдів, але й немає корисної органіки, кисню, що може стати причиною онкозахворювань.

7.Дистильована вода. Виводить з організму непридатні мінеральні речовини, але не має необхідних організму речовин.

8.Тала вода. Багато лікарів вважають, що вона є найкориснішою. Вона чиста , в ній немає солей, важких металів, пестицидів. Відомо, що серед горців Кавказу довгожителів учетверо більше, ніж у Росії й Україні в цілому. Однією з причин є те, що вони п’ють свіжо талу воду, тобто воду гірських річок, що стікає з льодовиків. Особливо добре вона діє на людей, схильних до повноти. Після трьох місяців лікування талою водою, вони втрачають до 10-15 кг. Тала вода прекрасний лікувальний засіб від ангіни, грипу, хвороби нирок і печінки, її корисно пити для профілактики інсультів та інфарктів. Якщо вирощувати пшеницю, огірки поливати талою водою , вони дають вдвічі кращий урожай. Курчата та поросята, випоєні нею, помітно переганяють за ростом своїх братів, які пили звичайну воду.

Вчитель фізики. Якщо воду вважати восьмим чудом світу, то які саме властивості та дивовижні явища її слід зарахувати до цієї категорії? Надаю слово фізикам практикам.

Виступ фізиків- практиків

Вода має особливу властивість, яку називають «аномалією теплового розширення». Під час нагрівання вода від 0 до 4 градусів С. її об’єм не збільшується, як у інших рідин, а зменшується, а досягнувши температури 4 градуси С.,починає зростати. Ця властивість води має важливе значення для клімату на землі і життя у водоймах. На дні великих озер вода цілорічно зберігає температуру не нижче 4 градуси С,що дає можливість живим істотам пережити сувору зиму.

1848 році всесвітньовідомий Ніагарський водоспад на кордоні Сполучених Штатів і Канади зупинився. 30 хвилин жодної краплини води не впало зі стрімчака, з якого зазвичай щохвилини стікає вниз 425000 метрів куб. води. Причиною був ураган, який зламав льодовий покрив озера Ері і нагромадив крижані брили просто перед стоком водоспаду. Ми підрахували, що за 30 хв. «простою» водоспаду людство не отримало 12750000 метрів куб. води.

Вчитель хімії. Творча група хіміків-практиків принесла до школи проби води:колодязної, річкової та ставкової. Як ви гадаєте, яка вода чистіша? Чому?

Як ви гадаєте який спосіб дає краще очищення: відстоювання, фільтрування чи дистиляція? Давайте спробуємо перевірити наше припущення.

Виступ хіміків-практиків

Учні проводять досліди, повідомляють про результати, роблять загальний висновок, який спосіб очищення води дає кращі результати.

Алхіміки стверджували, що можуть з води отримати молоко, кров, шипучку, малиновий сироп. Ми знаємо, що не з чистої води, а з розчинів, тому що вода - гарний розчинник. Демонстрація дослідів:

1.з води-молокоBaCl2+Na2SO4

2.з води- кров KSCN+FeCl3

3.зводи-шипучкуNa2CO3+HCl

4.з води- малиновий сиропNaOH+фф

ВІРШ УЧНЯ

Я наблюдал, как речка умирала,

Не день, не два, но только в этот миг,

Когда она от боли застогнала,

В ее сознанье кажется проник.

В печальный час, корда исчезла сила,

Когда вокруг не стало никого,

Природа в речке нам зобразила

Скользящий мир сознанья свого

(Н.Заболоцкий)

Вчитель біології. Сьогодні засоби масової інформації рясніють тривожними статистичними даними про „водне” нещастя, що насувається. Яка ж ситуація з водними ресурсами склалася в Донецькій області?Відповідь нам дадуть географи –практики.

Виступ творчої групи географів-практиків

Основними джерелами забруднення природних вод в Донецькій області є підприємства металургії-56%, коксохімічні заводи, шахти, комунальні господарства. Вони перетворюють водні об’єкти на суміш із нітритів, нітратів, фенолів, ціанідів, нафтопродуктів і інших токсичних компонентів.

Під впливом скидання шахтних вод, промислових стоків мінералізація вод Лугані, Кальміуса, Глечика і Міуса, Казеного і Кривого Торця у два рази більша, ніж в інших річках. Гідрохімічні дослідження підземних вод показали присутність небезпечних для здоров’я хімічних елементів: фтор-приводить до захворювання зубів. Багато ртуті в район Микитівки, Дебальцева, миш’яку- у водах Авдєєвського коксохімзавода - вони викликають злоякісні пухлини шкіри, печінки, тонкого кишечнику, порушення генної системи, ріст кількості захворювань дерматиту в дітей; наявність бору - це хронічна інтоксикація; нітрати вражають печінку, викликають екземи; цинк – захворювань печінки, селезінки, легенів. У шахтних водах виявлено 28 мікроелементів, особливо небезпечні фтор, цинк, берилій.

Сценка

Ведучий. Висить у Третьяковській галереї відома робота художника Васнецова «Аленушка». Одного разу Васнецов зустрів у селі дівчину-сироту. І такі в неї були сумні очі, що він вирішив написати з неї картину. Але наша історія трішки інша.

Оленка. Що-то ти, Сухий Торець, зовсім каламутним став, свого відбиття не бачиш. Вода квітне і тванню пахне. Говорила я братику Іванкові: не пий водиці із Сухого Торця, мутантиком станеш, не слухав мене братик, напився водиці із річки. Ой, ледве-ледве імпортними пілюлями відпоїла. Слабенький ще.

Баба Яга. Ой, водиця лікувальна, добре від радикуліту допомагає. Як натреш хворі місця, пеком пече! А ці люди безмозкі, придумали її пити, дурні! Он мій братик, Чахлик Невмирущий, її не п’є, боїться, а тільки мінеральну «Миргородську» вживає, і то печія мучить. (Сідає біля Оленки.)

Ведучий. У 1844 році в м. Чугуєві народився великий майстер — художник Іван Рєпін. Він зумів передати великий образ пригніченого народу. Раніше річками баржі тягали, а зараз…

1-й бурлак. Ой, братки, давайте відпочинемо!

2-й бурлак. Баржу тягнути зручніше було, чи думали, чи гадали, що замість баржі порожні склянки та залізки тягнути будемо.

3-й бурлак. Корисну роботу виконуємо, братки. Он на минулому тижні Миколин син у річку впав, та прямо в чавунчик затоплений потрапив, так з тим чавунчиком і випірнув. (Хреститься.) Бог милував — живий залишився. Два дні чавунчик зняти не могли.

4-й бурлак. А я хотів сітки поставити де глибше, та так до середини річки і дійшов.

5- й бурлак. Ну, досить байки травити, працювати пора. Роботи тут непочатий край. У минулому році тільки чистили, а поглянь, скільки знову накидали. Нумо! Навалися!

Баба Яга. Ой, подивіться, що я знайшла. Це річка нам щось прислала.

Ой, мене рятуйте, люди.

Витягайте із сміття,

Що кидають в мене всюди

Й не дають мені життя.

Помирати рибка стала,

Бо забруднена вода.

Вже купатись перестала,

В каламуті дітвора.

Мотлохом та склом побитим

Вкрилось русло й береги.

Вже не хочуть воду пити

З мене коні та воли.

Задихаюсь від бензину,

Масла, бруду. Хоч умри,

Як почнуть оті машини

Мити в річці шофери.

Стали люди добре жити,

Та невже оце прогрес

Має річку погубити?

Тож благаю захистити!

Вчитель фізики. Не дарма кажуть у народі

Що де вода – там і життя.

Тож бережімо нашу воду -

Планети синє майбуття.

Відомо,що питна вода на планеті складає всього 2,5% від світових запасів води. По розрахункам вчених відбувається різке зменшення ресурсів питної води, яке може привести до глобальних війн за володіння водою. Тому ми запропонували творчим групам домашнє завдання – розробити міні-проекти „Правила раціонального використання води”. Пропонуємо ознайомитися з результатами роботи наших учнів.

2. Захист міні-проектів „ Правила раціонального використання води”

Кожна група представляє свій проект

Вчитель фізики. Які на вашу думку основні важелі раціонального використання води?

Вчитель хімії. Нашому тілу катастрофічно не вистачає води. Те, що ми йому даємо замість цього , наше тіло водою не вважає Йому потрібна вода і тільки вода. Ні чай , ні кава, ні напої не тільки не насичують нас вологою в достатній кількості, а й створюють надзвичайно шкідливу ілюзію, що чого-чого, а води ми собі даємо більше, ніж треба. Це не так. Ми повинні постійно пити воду. Та не всі знають як це робити правильно. Про це нам розкаже група медиків-практиків.

Виступ творчої групи медиків-практиків

Готуючись до уроку ми опрацювали велику кількість матеріалу, різні методики. Проте найбільш цікавою нам здалася методика доктора Фірейдона Батманхеліджа. Відома болгарська цілителька Ванга сказала: „ Невіруючий людині важко допомогти”. Так ось, система доктора Батманхеліджа – одна з небагатьох, яка допомагає абсолютно не віруючим в неї людям. Пропонуємо вам наступні правила вживання води :

1.Воду потрібно пити за півгодини до їжі та між прийомами їжі а також при найменшій появі спраги. Півгодини-це час, необхідний воді, щоб всмоктатися з шлунково-кишкового тракту, дібратися до найвіддаленіших клітин і частково повернутися у вигляді шлункового соку.

2.Після їжі намагайтеся пити воду не раніше чим через 2-2,5години.

3.Приймайте воду в достатній кількості. У Батмангхеліджа щоденна норма – це 30 грамів на кілограм ваги. Це мінімальна норма, можно пити значно більше. Якщо міряти склянками, то універсальною міркою є дві склянки води. Прокинувся – випив 2 склянки води, перед сніданком – дві склянки, дві склянки перед обідом, вечерю віддав ворогу, але дві склянки все рівно треба випити. Один момент-не використовуйте двосклянкову мірку відразу, особливо якщо вам за шістдесят. Починайте зі склянки.

4.Почуття спраги і голоду на ранніх етапах дуже схожі. Якщо ви відчуваєте, що треба негайно щось перехватити, то частіше це означає саме спрагу, а не голод. Не бійтесь помилитися, випивши склянку води, замість того, щоб з’їсти шматочок їжі.

5.Воду треба заїдати щіпочкою солі. Бажано вживати морську неочищену сіль, в ній є натрій, калій і багато іншого. Сіль також затримує воду в організмі, не дає їй надто швидко його покинути.

Роль води у космосі

Учень. Весь час ви говорили про Землю і воду. А я, наприклад в майбутньому хочу стати космонавтом і мені дуже цікаво знати, як поводить себе вода у космічному кораблі. Допоможіть мені знайти відповідь на такі питання :

  1. Чи можна закип’ятити воду на космічному кораблі?

  2. У космічному кораблі є металева посудина з питною водою. На дні посудини зроблено отвір. Що буде з водою?

  3. У космічному кораблі, що рухається по орбіті, у банку з водою вкинути металевий ключик. Чи потоне він?

  4. Чи можна на космічному кораблі прийняти ванну?

  5. Космонавт у кабіні автоматичної станції перебуває у стані невагомості. Що буде з космонавтом, якщо він почне різко виливати воду з посудини.

  6. Чи можна у стані невагомості пронести воду в решеті?

(відповіді учнів на питання, корекція відповідей вчителем фізики).

Вчитель біології. Сподіваємося ви добре засвоїли цю тему і дасте правильні відповіді на тестові завдання.

3.Тестова робота

1.Відчуття спраги у людини з’являється у разі втрати організмом:

А)1-1,5л б)3-3,5л в)5л

2.В разі втрати організмом більше 21% води людина:

А)хворіє б)помирає в)відчуває спрагу

3.Вода , надмірно насичена кремнієм здійснює найбільш шкідливий вплив на :

А)нирки і суглоби б)щитоподібну залозу

4.Самою безпечною і корисною вчені вважають воду:

А)мінеральну б)артезіанську в)талу

5.Після прийому їжі воду рекомендується пити через:

А)30хв б)1 год в)2год

6.Між молекулами води існує слабкий зв’язок, що руйнується при температурі 100 градусів і 0 градусів:

А)так б)ні

Перевірка тестової роботи і занесення результатів до оціночної картки.

Вчитель біології. Наші творчі групи сумлінно підійшли до визначення ролі води у житті людства і підготували презентації „ Вода очима природничих наук ”. Слово надається представникам груп.

Кожній групі надається можливість самостійно оцінити свою роботу ввід 1 до 10 балів. Критерії оцінювання презентацій вам відомі.

4.Демонстрація та захист презентацій творчих груп(само оцінювання і занесення набраних балів до оціночної картки)

V. Домашнє завдання

З хімії - § 30, замалювати схему «Кругообіг води в природі»;

З географії – розробити природоохоронні заходи по збереженню річки Сухий Торець;

З біології – розрахувати вміст води у організмі найстаршого і найменшого члена родини;

З фізики - знайти докази різних властивостей води у 3 агрегатних станах.

VІ. Підсумки уроку

Вчитель біології. Кожний урок має на меті: зацікавити, надати уявлення, ознайомити, навчити, дослідити, узагальнити, визначити роль….. Сподіваємося, що цей урок був корисним і не залишив вас байдужими. Пропонуємо закінчити його такими словами:

Сьогодні на уроці я зробив(ла) важливий висновок

Вчитель фізики. Что такое вода? Минерал не имеющий цвета,

Не имеющий запаха, формы, но ты оглянись-

Это главное таинство, главное чудо Планеты,

Это главный исток, из которого вылилась Жизнь.

Вчитель хімії. У 1961 році Едвард Лоренц, один з вчених – метеорологів, сформулював „Ефект метелика”. Він звучить так: „Рух крила метелика в Перу через серію непередбачуваних подій може посилити рух повітря і, в підсумку, призвести до урагану в Техасі”. Ще на рубежі віків відомий математик Анрі Пуанкаре, дійшовши подібного висновку, писав:„ Цілком нікчемна причина, що вислизає від нас через свою крихітність , спричиняє значну дію, яку ми не можемо передбачити”.

Вчитель біології. У цих рядках наголошується особиста відповідальність кожної людини за все існуюче у Всесвіті. Вода - мати життя, і вона заслуговує на нашу подяку, повагу і любов.

Вчитель фізики. Очень хочеться верить, что люди еще повзрослеют, что источник всей Жизни на этой Земле сохранят,

И в бездонном пространстве планета Земля голубая

Будет так же сиять, как и тысячелетья назад.
Оціночна картка

учня



Вид роботи

Можлива кількість балів

Набрана вами кількість балів

1

Диктант „ Так чи ні”

0- 6




2

Визначення масової частки оксигену і гідрогену

0-10




3

Визначення вмісту води в організмі та добової потреби у воді за заданою масою тіла

0-10




4

Самооцінка виступу творчої групи

0-10




5

Домашнє завдання.

Презентація творчої групи на тему :„Вода”

0-10




6

Тестова робота

0-6




7

Міні-пректи „ Правила раціонального використання води”

0-5







Всього балів

57




Примітка. Розрахуйте свою оцінку за роботу на уроці скориставшись наступною формулою:

Оцінка учня (n:N) *12

n- кількість набраних вами балів;

N- загальна кількість балів (57)


Інструктивна картка учня

1.Диктант „ Так чи ні”

1.Вода найпоширеніша речовина на Землі.

2.Вода є всюди: в морях, в океанах, повітрі, грунті.

3.Вода може перебувати лише у двох станах.

4.Молекула води складається з двох атомів гідрогену та одного атому оксисену.

5.Вода входить до складу всіх живих організмів.

6.При температурі 100 градусів молекули води відриваються одна від одної та утворюють пару.

2.Визначити масову частку оксисену і гідрогену в молекулі води знаючи, що Ar (O)=16, а Ar (H)=1

……………………………………………………………………………

3.1.Визначте вміст води у власному організмі.

План дій.

Розділіть масу свого тіла на 3 і результат помножте на 2(результат округляйте до цілих чисел)

3.2.Визначте добову потребу свого організму у воді, враховуючи, що кожної доби з організму виводиться кількість води, яка дорівнює 4%маси тіла.

Наприклад. У вашому організмі міститься 45 л води. Для визначення добової потреби у воді необхідно 45л помножити на 4% та поділити результат на 100%.

Розв’язування задачі

3.1

…………………………………………………………………………....

3.2

……………………………………………………………………………4.Тестова робота

1. Тестова робота

1.Відчуття спраги у людини з’являється у разі втрати організмом:

А)1-1,5л б)3-3,5л в)5л

2.В разі втрати організмом більше 21% води людина:

А)хворіє б)помирає в)відчуває спрагу

3.Вода , надмірно насичена кремнієм здійснює найбільш шкідливий вплив на :

А)нирки і суглоби б)щитоподібну залозу

4.Самою безпечною і корисною вчені вважають воду:

А)мінеральну б)артезіанську в)талу

5.Після прийому їжі воду рекомендується пити через:

А)30хв б)1 год в)2год

6.Між молекулами води існує слабкий зв’язок, що руйнується при температурі 100градусів і 0 градусів:

А)так б)ні

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Закони І закономірності природи
Людина І світ. Зміст освітньої галузі в старшій школі ґрунтується на базовій загальноосвітній підготовці учнів основної школи з основ...

Урок географії у 8 класі Тема: Українські Карпати
Освітня сформувати в учнів систему знань про Українські Карпати, особливості географічного положення, клімат, рельєф, рослинний І...

Урок прес конференція тип уроку : урок систематизації й узагальнення...
Тема: «рослинний покрив та тваринний світ україни. Охорона й відтворення.» 8 клас

Урок 7 клас Тема: Води суходолу. Основні річкові системи. Великі озера, їх походження
Практична робота №14. складання комплексної характеристики однієї з річок материка

Конспект уроку географії (7 клас) Тема : Внутрішні води Африки
Мета: формувати загальну систему знань про особливості внутрішніх вод Африки, головні річкові системи, озера, підземні води

Урок географії у 7 класі Тема. Населення І політична карта Північної Америки
Розвиваюча мета. Розвивати пам'ять, уяву, критичне мислення, вміння аналізувати

Урок презентація
Навчальна дати економіко географічну характеристику Великобританії, природничих ресурсів, населення, господарства; закріпити знання...

Урок географії в 6 класі Тема: Узагальнення знань з теми «Атмосфера»
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, вмінь, навичок з меж предметною інтеграцією

Урок з природознавства в 4 класі Тема: Україна на планеті Земля. Форми земної поверхні. Водойми
Обладнання : відео, атласи, зошити, картки, таблиці, політична карта, фізична карта України, ребуси, загадки

Урок № Дата Тема : Внутрішні води
Південній Америці та Африці; дати характеристику найбільшим озерам Південної Америки, акцентувавши увагу на походження їх улоговин;...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




g.ocvita.com.ua
Головна сторінка