Пошук по сайту

Географія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Урок 55 Тема: Україна моя Батьківщина

Урок 55 Тема: Україна моя Батьківщина





Сторінка1/4
  1   2   3   4



Уроки природознавства,

розділ «Моя країна – Україна»
1 клас

Урок 55

Тема: Україна – моя Батьківщина.
Ключові компетентності:

  • вміння вчитися:

навчально-організаційні: включається в роботу відразу після вказівки вчителя;

загальномовленнєві: говорить в помірному темпі, чітко, вільно, виразно, з відповідною силою голосу; зосереджено слухає вчителя, зв’язно (трьома-чотирма реченнями) передає почуте, побачене; з повагою звертається до вчителя, учнів;

загальнопізнавальні: робить (з допомогою вчителя) висновок-узагальнення за результатами виконання навчального завдання (наведення учнями прикладів позитивного і негативного ставлення людей до природи).

  • інформаційно-комунікативна: будує усне монологічне висловлювання з опорою на власний досвід та раніше почуту інформацію;

  • загальнокультурна: діє згідно з прийнятими правилами поведінки на уроці;

  • громадянська: наводить приклади позитивного і негативного ставлення людей до природи; висловлює оцінні судження щодо необхідності охорони природи.


Предметні компетентності

(конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати):

Початковий рівень:

- знає назву Батьківщини;

- називає столицю України.

Середній рівень:

- наводить приклади позитивного і негативного ставлення людини до природи.

Достатній рівень:

-моделює у процесі навчальної гри оптимальні форми ставлення людини до природи.

Високий рівень:

- висловлює оцінні судження щодо необхідності охорони природи.
План уроку

  1. Читання вчителем акровірша «У всіх людей одна святиня» М.Чернявського, написаного на дошці, з метою повідомлення теми уроку. (Додаток 1,п.1).

  2. Називання учнями нашої Батьківщини – України. Читання учнями перших літер акровірша. (Додаток 1,п.2).

  3. Називання учнями столиці України. Гра «Вилучи зайве». (Додаток 2).

  4. Розповідь вчителя про позитивне і негативне ставлення людей до природи. (Додаток 3).

  5. Наведення учнями прикладів позитивного і негативного ставлення людей до природи. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм» (Додаток 4).

  6. Моделювання у процесі навчальної гри оптимальних форм поведінки у ставленні до природи (Додаток 5).

  7. Висловлення оцінних суджень учнями щодо необхідності охорони природи . Інтерактивна вправа «Мікрофон» (Додаток 6).

  8. Підведення підсумків уроку вчителем.


Додаток 1

1. Послухайте акровірш (акровірш написаний на дошці).

У всіх людей одна святиня:

Куди не глянь, де не спитай, -

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж зелений в чужині рай –

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.

М. Чернявський

- Подумайте і скажіть, яка тема нашого сьогоднішнього уроку.
2. Прочитайте перші літери кожного рядка. Назвіть нашу Батьківщину.


Додаток 2

- Назвіть столицю нашої країни.

Гра «Вилучи зайве».

На дошці написано назву столиці України. у слово також вставлено зайві букви. Завдання для учнів: вилучити зайві букви і прочитати столицю України.

аКилаїво
Додаток 3

Природа – це домівка людства і джерело ресурсів для його життя. Протягом багатьох років суспільство було націлене на те, щоб узяти у природи всі багатства, використати її заради наживи, перевтілити її собі на користь, не звертаючи уваги на наслідки.

Звідси – виникнення багатьох екологічних проблем. Майже щодня ми чуємо про стихійні лиха, що змінюють життя, рельєф і клімат по всій планеті. З болем згадуємо екологічні й техногенні катастрофи в Україні: Чорнобиль, Новобогданівка, Карпати, Ожидів, Керченська затока. На жаль, цей перелік можна продовжити. Перспектива розвитку всього людства перебуває під загрозою. Забруднюються і отруюються водойми, повітря, ґрунти; знищується флора і фауна цілих країн і континентів. Чи є вихід з цієї трагічної кризи? Звичайно, є. Це олюднення сучасної техногенної цивілізації, переорієнтація людської свідомості, повернення її до натурально-природного універсального буття в органічній єдності з породжуючим макрокосмосом, у якому вона виникла.

Вчені наголошують, що природа може існувати без людини, як вже було колись, а от людина без природного оточення не може.
Додаток 4

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

Вчитель пропонує учням по черзі навести приклади негативного ставлення людей до природи. Слід продовжувати доти, доки будуть надходити нові приклади. Після цього вчитель пропонує учням навести приклади позитивного ставлення людей до природи. На закінчення можна обговорити наведені приклади.
Додаток 5

  • Послухайте ситуацію:

Уявіть, що ви – архітектор нового району. Біля будинків є дитяча площадка, невеличкий парк, парковка для автомобілів, але немає магазинів. Як бути? Що б ви зробили?

  • Обговоріть ситуацію зі своїм сусідом по парті та поділіться своїми пропозиціями зі всім класом.


Додаток 6

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

  • Візьми мікрофон та вислови свою думку за зразком:

« Я вважаю, що природу необхідно охороняти тому, що (для того, щоб)………»
Додатковий матеріал до уроку:

* * *

Чи можеш ти сказати світу

Я - господар на землі.

Так, скажеш ти,

Але ж то - ні.

Що робиш ти? Господарюєш?

Ні, навколо себе все руйнуєш.

Ти – чисту річку забруднив,

Довкілля нафтою залив,

Рослинка дихати не може

І їй ніхто ж не допоможе.

Тварина вже від нас тікає

Бо жити хоче, а вмирає.

Так з кожним роком вид зникає,

А час тихесенько спливає.

Чи зупинився ти?

Ні, ти все будуєш

Заводи, фабрики купуєш,

Нафту, газ видобуваєш,

Але як гадаєш

Чи завжди так буде?

Чи матінка природа це забуде?

Що знищив, зруйнував - ти відбудуєш?

То ж поміркуй, чи добре ти господарюєш.


Урок 56

Тема: Карта України. Умовні позначення на карті (рівнини, гори, водойми).
Ключові компетентності:

  • вміння вчитися:

навчально-організаційні: включається в роботу відразу після вказівки вчителя;

загальномовленнєві: говорить в помірному темпі, чітко, вільно, виразно, з відповідною силою голосу; зосереджено слухає вчителя, відповідає на запитання за відомою моделлю; запитує про незрозуміле; з повагою звертається до вчителя, учнів;

загальнопізнавальні: виділяє в предметах певні ознаки; робить (з допомогою вчителя) висновок-узагальнення за результатами виконання навчального завдання; виконує завдання за зразком;

  • інформаційно-комунікативна: складає усні висловлю-вання з метою оцінювання власної роботи на уроці.

  • загальнокультурна: діє згідно з прийнятими правилами поведінки на уроці.


Предметні компетентності

(конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати):

Початковий рівень:

- має уявлення про карту України;

- має уявлення про умовні позначення на карті рівнин, гір, річок, морів.

Середній рівень:

- розпізнає у почутому тексті предмет, що відповідає вказаним ознакам.

Достатній рівень:

- знаходить на карті України рівнини, гори, водойми.

Високий рівень:

- висловлює оцінні судження про власну роботу на уроці.
План уроку

  1. Відгадування учнями загадки з метою ознайомлення з темою уроку. (Додаток 1).

  2. Розповідь вчителя про географічні карти. (Додаток 2).

  3. Розглядання учнями карти України (велика карта України на дошці, маленькі – на кожній парті) з метою формування уявлень про карту.

  4. Розповідь вчителя про умовні позначення на карті (рівнини, гори, водойми).

  5. Бесіда з метою формування в учнів уявлення про карту України та умовні позначення на ній рівнин, гір, річок, морів (Додаток 3).

  6. Знаходження на карті України рівнин, гір, водойм. Вправа «Юні географи» (Додаток 4).

  7. Висловлення оцінних суджень учнями про власну роботу на уроці. Інтерактивна вправа «Мікрофон» (Додаток 5).

  8. Підведення підсумків уроку вчителем.


Додаток 1

- Відгадайте загадку:

Моря є – не попливеш,

Гори є – не залізеш,

Земля є – не перекопаєш.

(Географічна карта)

  • Тема нашого уроку: «Карта України. Умовні позначення на карті»/

Додаток 2

Географічні карти виникли тоді, коли мандрівники і мореплавці хотіли зобразити на папері те, що вони побачили у далеких подорожах. Бо, повернувшись із мандрівок, вони описували на словах, але не могли показати, де саме вони були, які моря, річки, рівнини й гори їм довелося побачити. Не могли також показати чужинцям свою країну. Мандрівники розповідали про природу й людей, про рослини й тварини та про багато всього іншого, тобто немов описували окремі ділянки Землі. От тоді й виникла наука «географія». Слово «географія» в перекладі із грецької мови означає «землеопис». Головним «знаряддям» географів стали карти. Карти – величезний винахід людства. На географічних картах зображають у зменшеному вигляді різні ділянки Землі, окремі країни, іноді кілька країн і цілу земну кулю. Карти бувають різними: одні розповідають про природу, їх називають фізичними картами («фізика» з грецької мови перекладається як «природа», тобто фізична карта – це природна карта), інші розповідають про різні країни (держави). Це – політичні карти. Всередині кожної країни також існує поділ на різні регіони, області – адміністративні одиниці. Такі карти називають адміністративними. Якщо хтось захоче поглянути, як виглядає земна куля, то потрібно скористатись глобусом. Глобус – це зменшена модель земної кулі (слово «глобус» означає «куля»). Слово «модель» знайоме всім дітям, адже вони звикли бавитися із різними моделями, наприклад, машин, літаків тощо. Для того, щоб зобразити об’єкти природи (географічні), застосовують умовні знаки.

________ - суцільними лініями позначають кордони країни;

  - кружечками позначають міста, якщо назва міста підкреслена, то це столиця країни або назва обласного центру;

Звивисті голубі лінії – річки.

Різними кольорами на картах позначають різні форми земної поверхні:

Зелений – рівнини.

Різні відтінки коричневого – гори. Чим вищі гори, тим темніший відтінок коричневого кольору.

Голубим і синім позначають водойми.
Додаток 3

- Дайте відповіді на запитання:

  1. Яким кольором на карті позначають рівнини? (Зеленим)

  2. Що показує коричневий колір на карті ? (Коричневий колір на карті показує гори).

  3. Що показує голуба звивиста лінія на карті? (Вона показує, що це річка.)

  4. Яким кольором на карті позначають озера і моря? (Голубим).



Додаток 4

- Знайдіть на карті України рівнини, гори, річки, моря.

Вправа «Юні географи».

Вчитель називає географічні об’єкти: рівнини, гори, річки, моря. Учні відшукують їх спочатку на маленьких картах України на партах, а потім показують на великій карті України на дошці.
Додаток 5
Інтерактивна вправа «Мікрофон»

- Візьми мікрофон та вислови свою думку за зразком:

«Сьогодні на уроці я працював (працювала) ______________.

Я дізнався (дізналась) _________________________.»

Урок 57

Тема: Водойми України.
Ключові компетентності:

  • вміння вчитися:

навчально-організаційні: добирає індивідуальне обладнання для проведення уроку, розкладає його в належному порядку; включається в роботу відразу після вказівки вчителя;

загальномовленнєві: говорить в помірному темпі, чітко, вільно, виразно, з відповідною силою голосу; зв’язно (трьом-чотирма реченнями) передає почуте, побачене; запитує про незрозуміле; з повагою звертається до вчителя, учнів;

загальнопізнавальні: виділяє в предметах певні ознаки; розрізняє розмір, форму, колір; виконує завдання за зразком і аналогією.;

  • інформаційно-комунікативна: створює висловлювання з опорою на власний досвід та почуту інформацію;

  • загальнокультурна: діє згідно з прийнятими правилами поведінки на уроці;

  • громадянська: наводить приклади позитивного і негативного ставлення людини до природи.


Предметні компетентності

(конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати):

Початковий рівень:

- має уявлення про умовні позначення на карті водойм;

Середній рівень:

- пояснює господарське значення водойм;

- наводить приклади позитивного і негативного ставлення людини до природи.

Достатній рівень:

- знаходить на карті України водойми.

Високий рівень:

- робить узагальнюючі висновки з уроку.
План уроку

  1. Читання анаграм з метою оголошення теми уроку (Додаток 1).

  2. Розповідь вчителя про водойми України (Додаток 2).

  3. Бесіда з метою пригадування учнями умовних позначень на карті водойм.

  4. Розповідь вчителя з метою ознайомлення учнів з правилами показу на карті водойм (Додаток 3).

  5. Знаходження учнями на карті України водойм. Вправа «Юні географи» (Додаток 4).

  6. Пояснення учнями господарського значення водойм. Інтерактивна вправа «Мікрофон» (Додаток 5).

  7. Наведення учнями прикладів позитивного і негативного ставлення людини до природи. Вправа «Мозковий штурм» (Додаток 6).

  8. Підведення підсумків уроку учнями. Висловлювання учнів: «Сьогодні на уроці я дізнався…».

  9. Підведення підсумків уроку вчителем.



Додаток 1

- Прочитайте анаграми:

7

2

3

1

4

6

5




3

1

4

6

2

5

7

И

О

Д

В

О

М

Й




Р

У

А

Н

К

Ї

И

- Назвіть тему нашого уроку
Додаток 2

На території України налічується близько 20 тис. озер. Більшість озер України мають річкове походження і розташовані на заплавах басейнів Дніпра, Десни, Дунаю, Сіверського Дінця та ін. Розміри заплавних озер, як правило, незначні. Більші площі мають озера лиманного походження, які розташовані на узбережжі Чорного й Азовського морів і відокремлені від них піщаними пересипами (Сасик, Куяльник, Хаджибей та ін.). Поширені озера карстового походження (Світязь, Пулемецьке, Кримне). Вулканічні озера є в Українських Карпатах (Липовецьке, Синє, Ворочівське). Озера льодовикового походження є в Українському Поліссі (Лука) та в Українських Карпатах (Бребенескул, Несамовите). Загатно-завальне озеро Синевир знаходиться в Українських Карпатах.

Озера поширені в різних регіонах України, але найважливішими озерними областями є: Волинське Полісся, придунайські й причорноморські озера-лимани, озера рівнинного Криму і гірські озера Українських Карпат.

Живляться озера підземними водами й атмосферними опадами. У мілководній частині ростуть очерет, рогіз, осока, латаття біле та інші рослини. Із рибних багатств найбільше промислове значення мають вугор, лящ, короп, сом, карась. Використовується для рекреації та туризму.

Багатий на озера рівнинний Крим, зокрема в районі м. Красноперекопськ (озера Красне, Айгульське), на Керченському півострові (озера Узунларське, Актаське, Чокрацьке та ін.), на Тарханкутському півострові (озеро Донузлав) і в районі міст Євпаторія, Саки (озера Сасик, Сакське та ін.). Всі ці озера солоні й використовуються для видобування різних солей та для лікування.

Гірські, мальовничі озера зустрічаються в Українських Карпатах. Найбільш відоме озеро Синевир, яке знаходиться в Міжгірському районі Закарпатської області на абсолютній висоті 989 м. Воно входить до складу Синевирського національного парку. В озері водяться форель та інші види риб. Береги покриті лісом.

Водосховища, ставки та канали створено людиною для регулювання стоку з метою господарського використання поверхневих вод. Зокрема для енергетики, водного транспорту, водопостачання, зрошення, риборозведення та рекреації. Вони впливають на гідрологічний режим рік і озер та на мікроклімат прилеглих територій.

В Україні споруджено 1157 водосховищ і 28,8 тис. ставків.

Великі водосховища, крім корисної ролі, спричинюють і негативні наслідки — при спорудженні їх переносилися населені пункти, мілководдям затоплено значні площі земель, які використовувались як сіножаті та пасовиська, у ряді районів відбулося підтоплення земель, розвивалися абразія берегів та зсуви.

Ставки в Україні значно поширені. Вони являють собою штучні водойми. Побудовані переважно на малих річках, балках і ярах та, на відміну від великих водосховищ, займають тільки прируслові ділянки й частину заплави та дно ярів і балок. Стави прикрашають населені пункти і використовуються для зрошення, водопостачання, риборозведення, відпочинку. Найбільше ставків у Вінницькій, Хмельницькій, Черкаській, Полтавській областях.

Канали в Україні споруджено переважно в басейні Дніпра, Сіверського Дінця і частково Дунаю. Їх основне призначення — водопостачання, зрошення й осушення земель; використовуються частково також для риборозведення та рекреації.

Болота — це своєрідні природно-територіальні комплекси, у формуванні яких важливу роль відіграють поверхневі й ґрунтові води. У них своєрідні ґрунти, рослинність та мікрокліматичні умови. Болота сприяють живленню рік і озер водою.
Додаток 3

Правила показу на карті водойм.

1. Учень повинен стояти біля карти так, щоб не заступати карту собою.

2. Показувати на карті обов’язково потрібно указкою.

3. Показувати географічні об’єкти потрібно точно, причому показувати не напис, а місце розташування об’єкта, обводячи указкою берегову лінію озер та морів.

4. Річки обов’язково показувати у напрямку від витоку до гирла.
Додаток 4

- Знайдіть на карті України водойми.

Вправа «Юні географи»

Вчитель називає водойми. Учні відшукують їх спочатку на маленьких картках України на партах, а потім показують на великій карті України на дошці.
Додаток 5

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

- Візьми мікрофон та поясни господарське значення водойм.

Додаток 6

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

Вчитель пропонує учням по черзі навести приклади негативного ставлення людей до природи. Слід продовжувати доти, доки будуть надходити нові приклади. Після цього вчитель пропонує учням навести приклади позитивного ставлення людей до природи. На закінчення можна обговорити наведені приклади.

Урок 58

  1   2   3   4

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

На ка з
Затвердити Положення про Всеукраїнську експедицію учнівської та студентської молоді «Моя Батьківщина – Україна», що додається

Немирівська районна державна адміністрація вінницької області
Моя Батьківщина – Україна”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 лютого 2013 р за №286/22819, наказу Департаменту освіти...

Комунальний заклад «дніпропетровський дитячо-юнацький центр міжнародного...
Міністерства освіти І науки України від 14. 06. 2010 №561 “Про Всеукраїнську експедицію учнівської та студентської молоді “Моя Батьківщина...

Комунальний заклад «дніпропетровський дитячо-юнацький центр міжнародного...
Положення експедиції (наказ монмсу №81 від 04. 02. 2013 р. «Про затвердження Положення про Всеукраїнську краєзнавчу експедицію учнівської...

Урок Тема: Україна незалежна держава
За площею Україна – найбільша серед країн Європи. У світі за територією – на сороковому місті ( показую на карті )

Навчально-тематичної екскурсії
«Моя країна – Україна», визначних краєзнавчих, географічних, етнографічних та історичних об'єктів І туристсько-краєзнавчих екскурсійних...

Урок з природознавства в 4 класі Тема: Україна на планеті Земля. Форми земної поверхні. Водойми
Обладнання : відео, атласи, зошити, картки, таблиці, політична карта, фізична карта України, ребуси, загадки

Презентація досвіду роботи вчителя для адміністрації закладу, колег
Саме завдяки вчителю я полюбила цей предмет. Вчитель показав, що урок може бути цікавим, на ньому можна пограти, торкнутися різного...

Урок тріада «Україна І світове господарство»
«учитель-методист» Комунального навчального закладу «Лозуватська зш І-ІІІ ступенів №1 імені Т. Г. Шевченка»

Тема: Закріпити та поглибити знання, отримані в процесі вивчення...
Тема: Закріпити та поглибити знання, отримані в процесі вивчення теми “Україна на карті півкуль. Київ – столиця України”



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




g.ocvita.com.ua
Головна сторінка