Пошук по сайту

Географія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Відкритий урок з географії 10 – й клас За темою: «Поняття про глобальні проблеми людства, та шляхи їх вирішення» Мета

Відкритий урок з географії 10 – й клас За темою: «Поняття про глобальні проблеми людства, та шляхи їх вирішення» Мета





Відкритий урок з географії 10 – й клас

За темою: «Поняття про глобальні проблеми людства, та шляхи їх вирішення»

Мета: Сформувати в учнів поняття «Глобальні проблеми людства»; систематизувати знання учнів про глобальні проблеми людства; сприяти розвитку екологічного мислення учнів; формувати свідоме ставлення учнів до людської діяльності і розуміння її наслідків ; виховувати любов та чуйне ставлення до природи і навколишнього середовища; розвивати вміння аналізувати, робити висновки; висловлювати і захищати власну думку; практично користуватися технічними засобами; захищати презентації, робота на контурних картах.

Урок: Урок – презентація з елементами групової, практичної роботи.

Обладнання: Підручник; Атлас; кольорові олівці; контурна карта Світу; політична карта Світу; технічні, мультимедійні засоби; картки.

ХІД УРОК

  1. Організаційний момент;

  2. Актуалізація опорних знань і умінь учнів:

Вступне слово вчителя: Людина це частина природи, фактично народжена нею. Однак саме людина в процесі своєї діяльності негативно діє на природу. НТР небувалими темпами розвинула людську діяльність, змінивши світове господарство, економіку – глобально, тобто загальнопланетарно. Так у ХХ столітті з’явилися глобальні проблеми людства, які призвели до….

Сьогоднішній урок нам розкриє ці проблеми за допомогою груп учнів, які попередньо підготували презентації з питань різних глобальних проблем людства.

«Мікрофон» Назвіть, які глобальні проблеми ви знаєте?

  1. Проблема миру і роззброєння на землі;

2

  1. Демографічна проблема;

  2. Енергетична і сировинна проблема;

  3. Продовольча проблема;

  4. Проблема подолання відсталості, країн що розвиваються;

  5. Екологічні проблеми:

  • Винищування лісів, видів рослин і тварин;

  • Забруднення літосфери (смітники, антропогенний рельєф, спустелювання земель, деградація грунтів);

  • Забруднення атмосфери (озонові діри, парниковий ефект,кислотні дощі);

  • Забруднення гідросфери (дефіцит прісної води; біоресурси океанів та морів; забруднення нафтою).



  1. Мотивація пізнавальної та навчальної діяльності учнів.

Ознайомлення з планом уроку:

  1. Захист презентацій;

  2. Робота на контурних картах, з Атласом ;

  3. Нотування в зошитах глобальних проблем, та шляхів їх вирішення ;

  4. Рішення задач на визначення, кількості років ресурсозабезпеченості, світових паливно-енергетичних ресурсів .

Розпочнемо захист презентацій з :

  1. Проблема миру і роззброєння на Землі . (Атлас с.1)

  • на контурну карту нанести країни в яких відбуваються воєнні конфлікти, або окуповані: Абхазія - Південна Осетія – Карабах - Чечня; Індія Пакистан; Ліван – Ізраїль; Лівія – Єгипет; Сербія ; Болівія;Корея Північна – Корея Південна….

  • 7 ядерних держав: Росія; США; Франція; Італія; Китай; Пакистан; Індія.

  • Вирішення цих проблем.

  1. Демографічна проблема:

  • В яких регіонах, країнах спостерігається демографічна криза, або «демографічна зима»;

  • В яких країнах, регіонах спостерігається демографічний вибух, або «демографічна весна»

3

  1. Енергетична і сировинна проблема:

  • Шляхи вирішення проблем записати в зошит;

  • Робота з картками:

  • Розрахуйте за допомогою формули , роки ресурсозабезпеченості Світа паливно-енергетичними ресурсами (вугіллям, нафтою, газом) . Використовуючи данні таблиць підручника с.283-284 додатки 7;8;9.

  • Відповіді оголосити: нафта - 43 роки; газ – 60 років; вугілля -248 років.

4. Продовольча проблема:

- 2/3 людства мають дефіцит продуктів харчування;

- Північна Америка і Західна Європа - надлишок продовольства;

- голодуючі регіони – країни Азії, Африки, Латинської Америки

- екстенсивний шлях вирішення проблеми ( вичерпав себе);

- інтенсивний (нові технології; нова техніка; біотехнології; нові ви-

соковрожайні сорти; меліорація, механізація; хімізація.

  1. Проблема подолання відсталості країн, що розвиваються:

  • Рівень доходів на душу населення у розвинутих країнах в 10 а, то й у 100 разів вищий ніж в країнах, що розвиваються. Цей розрив щорічно наростає!

  • За даними ООН, лише за одну хвилину вмирає від 25 до 30 дітей, здебільшого в країнах, що розвиваються.

  • Більше ніж 100 дітей шкільного віку не відвідують школу – 97 % з них живуть в країнах, що розвиваються.

  • Шляхи подолання проблеми.

  1. Екологічні проблеми:

  • Винищування лісів, видів рослин і тварин:

  • Рішення проблеми.

  1. Екологічна проблема:

  • Забруднення літосфери (смітники; антропогенний рельєф; спустелювання земель; деградація грунтів)

  • Вирішення проблеми.

  1. Екологічна проблема:



4

  • Забруднення атмосфери (озонові діри; парниковий ефект; кислотні дощі).

  • «Кислотні дощі» :У результаті фізико-хімічних процесів окиси сірки, азоту, фосфору перетворюються на кислоти, які разом з атмосферними опадами потрапляють на поверхню землі.(Загибель для лісів, рослин; корозія також металів, будинків).

  • « Парниковий ефект» : Унаслідок згорання органічного палива вміст вуглекислого газу СО2 у повітрі підвищується, що призводить до підвищення температури планети на 2 – 4 0С.

  • Впливає на розмноження бактерій в продуктах, воді, грунті – поширення хвороб, танення льодовиків.

  • «Озонові діри» : Руйнування озонового шару – зменшення концентрації озону О3 у стратосфері. Це зумовлює вільне проникнення на поверхню Землі ультрафіолетових променів. Це збільшує радіацію – що є шкідливо для живих організмів (ракові пухлини).

  • Шляхи вирішення проблеми.

  1. Екологічна проблема – Забруднення гідросфери:

  • Забруднення очисними промисловими; с/г вітходами; слабо очищеними стічними водами. Особливо забруднені річки Східної Європи. Вони також забруднюють при стоках моря і Світовий Океан. Діяльність людей в акваторіях океанів та морів особливо аварії танкерів з нафтою – це моря Європи, та Азії а також Перської та Мексиканської заток. (Підручник с.106 Мал.58 карта, або Атлас с.15 «Екологічні проблеми світу». Проаналізувати.

  1. Висновок до уроку

Слово вчителя: У зв’язку із загостренням екологічних проблем, фахівці ООН розробили концепцію стійкого розвитку людства, яка передбачає 2 підходи у вирішенні проблем:

  1. Стратегія тотального очищення;

  2. Стратегію обмеженого споживання.

Але як ви гадаєте? – Чи допоможуть всі організації світової громадськості у вирішенні глобальних проблем, якщо людина з малечку - екологічно себе не виховала; не змінила глобально свій погляд на ці проблеми ?

Адже народна мудрість говорить: «Чисто не там де метуть, а там

5

Де не смітять».

Тож, коли легковажно кидаєте булку на підлогу – згадайте, що в цю хвилину гине 20 – 25 дітей від голоду;

Коли запускаєте літачок з паперу – згадайте, що він виготовлений з дерева, яке росте не менш ніж 100 років;

Коли понівечили дерево,чагарник – згадайте, що воно дало б вам кисень і поглинуло б вуглекислий газ, який шкідливий для вашого здоров’я; що дерево ваш мовчазний друг, а ви його примусили усихати;

Коли зірвали квітку – згадайте, що вона б милувала десятки, сотні очей, а не тільки ваші;

Коли Ви насолоджуєтесь природою – згадайте, що після відпочинку ви повинні залишити її такою ж чистою, спокійною, не займаною, якою вона була до вашого приходу;

Коли ви затіяли бійку – згадайте, що так само воюють держави, різниця тільки в кількості постраждалих людей, а любий конфлікт можна залагодити мирним шляхом.

Тож навчайтеся любити природу, з повагою ставитися до навколишнього середовища з дитинства, щоб недоліки вашого екологічного виховання не стали глобальними проблемами в майбутньому.

  1. Домашнє завдання:

Параграф № 21; 22 с.99-103 На контурну карту нанести 10 найбільш забруднених річки Світу.

  1. Оцінювання презентацій, відповідей учнів.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Урок №13 Географія Дата : 09. 12. 2013р. Клас 10 Тема : Глобальні проблеми людства
Мета: Узагальнити І систематизувати знання учнів про основні глобальні проблеми людства. Встановити причини їх виникнення та загострення...

Уроку: Чорне І Азовське моря. Основні проблеми та шляхи їх вирішення
Модернізація управління навчально-виховним процесом на уроках географії шляхом впровадження сучасних технологій

Уроку «Глобальні проблеми людства»
Обладнання: політична карта світу, атлас, картки, запалена свічка, мультимедійна презентація, проекти учнів

Тема: Рольова гра «Засідання Римського клубу з теми «Глобальні проблеми...
Аргументованого відстоювання власних ідей та переконань, удосконалювати вміння вислуховувати протилежні точки зору та робити власні...

Уроки з курсу історії стародавнього світу Урок № Тема: «Вступ. Що...
Мета: Сформувати уявлення учнів про періодизацію історії та відлік часу. З'ясувати особливості епохи стародавнього світу як першого...

Глобальні проблеми сучасності: Життя чи самознищення!?
На уроці учні працюють в групах, виступають з повідомленнями, розвивають навички пошуку інформації, її систематизації та узагальнення....

Тема уроку
Мета: Навчальна: продовжити формування поняття про господарський комплекс України. Забезпечити засвоєння матеріалу про будівельну...

Тема уроку. Узагальнюючий урок за темою «Австралія. Антарктида». Мета уроку
Мета уроку. Перевірити рівень засвоєння учнями знань та умінь по даному тематичному блоку

Урок №3 Українські історичні землі Мета: сформувати поняття «історико-географічна область»
Мета: сформувати поняття «історико-географічна область» та «історико-географічних район»

Тема уроку: Тваринництво України. Мета
Україні; виділити міжгалузеві зв’язки тваринництва, показати, як здійснюється розвиток галузі; виявити проблеми, що виникли в ході...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




g.ocvita.com.ua
Головна сторінка