Пошук по сайту

Географія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Нетрадиційні форми роботи на уроках української мови

Нетрадиційні форми роботи на уроках української мови





НЕТРАДИЦІЙНІ ФОРМИ РОБОТИ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

Вивчення української мови в школі передбачає, як відомо, реалізацію з основних питань: 1) дати учням знання з мови і вміння використовувати їх на практиці; 2) розвивати мислення, творче вміння й здібності; 3) виховувати національно свідому особистість.

Творчий учитель ставить перед собою питання: як зробити урок не лише пізнавальним, інформативним, але й підтримувати у дітей зацікавленість предметом, бажання вчитися, зробити урок цікавим, підвищити у школярів мотивацію до навчання.

Зацікавити, вмотивувати учнів до вивчення предмету можна шляхом уникнення одноманітності, шаблонності в роботі. Слід використовувати такі форми, методи навчання, які збуджують пізнавальний інтерес і стимулюють самостійне мислення школярів.

Рекомендую використовувати на уроках української мови нетрадиційні завдання, а саме: диктант-вікторина, диктант-попурі, диктант-диспут, кросвордний, акродиктант, дубль-диктант, диктант-тест, лінгвістичний волейбол, бінарні диктанти тощо.

Учителям, які прагнуть працювати творчо, шукають можливості для створення ситуації успіху для кожного учня пропоную вправи та завдання.

Тема: « Іменник»

« Словникові сходинки».

Пропонується пограти у гру зі словами ( кінцевий звук попереднього слова стає початком наступного: альбом-молоко-острів-вітер).
« Асоціації».

Учитель диктує слова, а учні повинні записати слова-асоціації. Наприклад: пташка-небо, зима-сніжинка тощо.

Школа, сад, хмаринка, квітка, мелодія, хліб, канікули.
« Збирачі скарбів».

Завдання учням: скласти словничок власних назв ( прізвища та імена видатних осіб, назви держав, свят) і розмістити в алфавітному порядку. Наприклад: Богдан Хмельницький, Григорій Сковорода, Іван Мазепа.
« Знатоки».

Від поданих іменників утворіть чоловічі імена та по батькові і запишіть у дві колонки.

1)на – ович, 2) на – йович.

Свирид, Богдан, Олег, Валерій, Роман, Андріан, Ярмолай, Терентій, Никанор, Омелян, Олексій, Савелій, Микита, Леонтій, Григорій, Андрій, Віталій.

Ключ: У першій колонці підкресліть другу від початку букву, а в другій колонці - першу від початку букву і прочитаєте імена великих київських князів.
Диктант-nonypi iз завданням

3 яких пісень ці рядки? Поставте іменники в кличному відмінку.

Яке синтаксичне правило треба пригадати?

1. Ой не шуми, (луг), зелений (байрак), не плач, не журися, молодий (козак). ("Ой не шуми, луже...")

2. (Чумак), чому зажурився, чи воли пристали, чи з дороги збився? ("Чумаче, чумаче, чому зажурився?")

3. Пливе човен, води повен, та й накритий листом. Не хвалися, (дівчинонька) червоним намистом. ("Пливе човен")

4. Ой зійди, зійди, ти (зіронька вечірняя), ой вийди, вийди, (дівчинонька моя вірная) ("Ой зійди, зіронько вечірняя")
Бліц-диктант "Знамениті"

Учитель диктує посади, звання, характеристики відомих людей. Учні записують їхні прізвища, імена та по батькові. Згодом ставлять ці імена в давальному, родовому та кличному відмінках.

1. Президент України. 2. Справжнє ім'я геніальної письменниці-волинянки. 3. Основоположник нової української літератури. 4. Виконавиця головної жіночої ролі у фільмі "Роксолана". 5. Перший космонавт незалежної України. 6. Героїня п’єси М. Старицького "За двома зайцями", що її поставлено пам'ятник на Андріївському узвозі в Kиєвi. 7.Найвідоміші українські боксери.

Продовжте цей вид роботи та запропонуй його однокласникам. Під останнім номером схарактеризуй себе. Проаналізуй реакцію однокласників: чи погоджуються вони з тобою?

Відповідь: 1. Петро Порошенко. 2. Лариса Петрівна Косач. 3. Тарас Григорович Шевченко. 4. Ольга Сумська. 5. Леонід Каденюк. 6. Проня Прокопівна Сірко. 7. Володимир i Віталій Клички.
Лінгво-географічний диктант

Чи знаєте ви географію? Вставте потрібні закінчення. Поясніть, як ви визначаєте pід таких незмінюваних іменників.

Повноводн... Конго, багатолюдн... Токіо, казков... Лімпопо, мальовнич... Біоко, величн... Кіліманджаро, приморськ...Пomi, глибок... Хуанхе, японськ... Хонсю.
Літературно-граматичний акродиктант

Поставте подані імена та по батькові в кличному відмінку.. Пригадайте, кого з українських письменників так звали. Які твори цих письменників вам відомі? Якщо ви правильно назвете прізвища письменників, то з третіх літер прочитаєте слово, яким можна нагородити кожного, хто виконав це завдання.

1. Євген Павлович. 2. Спиридон 1ванович. 3. Василь Семенович. I. Степан Васильович. 5. Віктор Семенович. 6. Григорій Михайлович Відповідь: 1. Гребінка. 2. Черкасенко. 3. Стус. 4. Руданський. 5. Близнець. 6. Тютюнник. (Слово – ключ – ерудит).

Складіть кросворд « Географічні назви», використовуючи множинні іменники та ті, що вживаються лише в однині.

Програмовий диктант.

Визначте і запишіть код - рід незмінюваних іменників-абревіатур

(1-чоловічий рід, 2 - жіночий рід , 3 - середній рід).

ПДВ, ПТУ, КДУ, ООН, ГЕС, ТЮГ.

Відповідь: 1, 3, 1, 2, 2, 1. Податок на додану вартість, професійно-технічне училище, Київський державний університет, Організація Об’єднаних Націй, гідроелектростанція, Театр юного глядача.

Диктант-диспут.

Миколка та Марійка засперечалися. Миколка стверджував, що слово

« віче» відмінюється аналогічно до слова « плече», тобто належить до другої відміни. Марійка доводила, що це незмінюваний іменник, як, наприклад, « пенсне».

Хто з дітей має рацію?

Аукціон.

Перед учнями ставиться завдання: почергово назвати іменники четвертої відміни. Виграє той, хто назве слово останнім.

Інтерв’ю.

Постав імена та по батькові усіх учителів, що тебе навчають, у кличному відмінку. Запиши питання, яке б ти хотів задати кожному з них. Запиши очікувану відповідь. Спробуй задати ці питання насправді.

Дубль-диктант.

Визначте відміну та відмінок кожного іменника. Запишіть власні приклади у тій самій граматичній формі.

Кручею, Маринкою, Іванові Петровичу, Світлані Петрук, з Інною Коваленко, степу, коридора, суфікса, сумішшю, честю, ягняті.

Дорогі колеги! Таких завдань є безліч. Ви можете використовувати їх з усіх розділів мовознавчих наук. Вам запропоновано приклади. Тому працюйте творчо, вигадуйте, зацікавлюйте своїх вихованців. Щасти Вам!

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ




  1. Глазова О.П. Косян Т.В. Матеріали до уроків української мови для 5-7 класів на 1993-1994 н. р. УМЛШ.1993, № 10

  2. Глазова О.П. Українська мова. 6 клас. Матеріали до уроків: Посібник для вчителя. – Харків: Ранок, 2000.

  3. Житник Б.О. Методичний порадник: форми і методи навчання. – Харків: Видавнича група « Основа», 2005.

  4. Рудницька О.Б. Нетрадиційні завдання з української мови 5-9 класи. Посібник для вчителя.- Тернопіль: Мандрівець, 2004.

  5. Скуратівський Л.В. Пізнавальні завдання з української мови. – К. «Радянська школа», 1987.

  6. Ющук І.П. Практикум з правопису української мови. – 5-те видання.- Київ: Освіта, 2002.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

На уроках географії, урізноманітнити форми роботи, підвищити зацікавленість учнів предметом
Жовтоводська середня загальноосвітня школа №12 з профільними класами, спеціаліст вищої категорії

Патріотичне виховання на уроках англійської мови, використання регіонального...
Батьківщини”. Немає необхідності говорити про важливість формування в учнів любові до Батьківщини, до “малої” Батьківщині, інтересу...

2. Сценарій заходу
Дню української писемності й мови: ліричні поезії українських авторів, подається скорботний календар української мови, ігрові завдання,...

Каталог навчальних програм варіативної частини
Збірник “Програми курсів за вибором І факультативів з української мови/української літератури. 8-11 класи/За заг ред к. Таранік —...

Мацько Л. І., Христенок В. Ф., Сидоренко О. М., Мацько О. М
Атестація в основній школі проводиться з п'яти навчальних предметів: української мови, біології, географії, математики, а також іноземної...

Сценарій присвячений Міжнародному дню рідної мови Звучить пісня «Як у нас на Україні»
Міжнародний День рідної мови відносно молоде свято до календарів усього світу воно ввійшло тільки у 1999 році. І в Україні воно також...

Урок та тести на тему: «Словник інструмент пізнання світу. Науково-популярна...
«Словник – інструмент пізнання світу. Науково-популярна І науково-пізнавальна література та форми роботи з нею»

Література
Кордонська Альона Василівна – викладач української мови та літератури І категорії

Методичні рекомендації щодо проведення державної підсумкової атестації...
Атестація в основній школі проводиться з п'яти навчальних предметів: української мови, біології, географії, математики, а також іноземної...

Конкурс тематичних газет
Цінність розробки у можливості використання різноманітних форм роботи при вивченні іноземної мови на різних вікових етапах та підвищенні...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




g.ocvita.com.ua
Головна сторінка