Пошук по сайту

Географія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Урок №29

Урок №29





Розробка уроку в 6-му класі за темою: «Природа і населення Давньої Греції» продовжує розвиток критичного мислення учнів на уроках історії.

Мета уроку - навчити учнів формулювати проблему, шукати шляхи її вирішення щодо впливу географічного положення країни та кліматичних умов на розвиток цивілізації.

Метою також є розвиток навичок використання підручника та історичної карти як джерела знань, виховання поваги до минулого різних країн.

Інтерактивний метод «Мозковий штурм» на етапі мотивації навчальної діяльності спонукає учнів виявляти свою уяву та творчість. Учні працюють за аналогією з попередніми темами, самі формулюють питання плану уроку. Вчитель відкриває свій план і корегує його згідно з пропозиціями учнів.

Питання на повторення дозволяють учням актуалізувати опорні знання з минулих тем і порівняти головні заняття населення цивілізацій Сходу та Грецької цивілізації.

Викладення нового матеріалу проходить з використанням мультимедійної презентації. Учитель не тільки викладає матеріал, а й паралельно залучає до роботи учнів (вони відповідають на питання до слайдів, працюють з контурними картами, таблицями, роблять висновки).

На етапі узагальнення матеріалу учні в ігровій формі відповідають на питання вчителя по новій темі. Тепер вони готові дати відповідь на проблемне питання уроку. Завдання вчителя направляти висловлювання та підводити до вірного висновку.

Підбиття підсумків уроку проводиться за допомогою прийому рефлексії. Учні можуть висловитися, що вдалося або не вдалося їм на уроці, що було легко, а що виявилося важким завданням.

Під час уроку виконуються всі державні вимоги до рівня підготовки учнів з цієї теми, продовжують формуватися предметно-історичні вміння та навички, а застосування інформаційних технологій допомагає активізувати пізнавальний інтерес учнів на уроці.


Учитель історії

загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 24

м. Маріуполя

спеціаліст ІІ категорії

Тищенко Вікторія Володимирівна
6 клас

Урок № 29

Тема 3. Греція в ІІ – першій половині І тис. до н.е.
Тема уроку: Природа й населення Давньої Греції
Мета уроку:

  • Дати поняття про географічне положення та природні умови Балканського півострова;

  • Визначити заняття населення Давньої Греції та довколишніх земель;

  • Розвивати навички роботи з історичною картою, вміння визначити вплив природних умов на життя людей;

  • Виховувати почуття поваги до історичного минулого різних країн світу;

Очікувані результати:
після уроку учні зможуть:

  • навчитися формулювати проблему, шукати шляхи її вирішення;

  • аналізувати історичний текст, робити висновки;

  • застосовувати та пояснювати на прикладах поняття: «Еллада», «елліни» тощо;

  • вдосконалити навички виконання завдань в контурних картах.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання:

  • карта «Греція у ІІ тис. до н.е.», контурна карта та атлас для 6 кл., синхроністична таблиця «Давні цивілізації»,

  • презентація «Природа й населення Давньої Греції» (див. http://vikat78.wix.com/uchylkaistory24)

  • ілюстрації на дошці, підручник «Історія Давнього світу. 6 клас».- Голованов С.А., Костирко С.В.- «Грамота», 2006.- с.134-136.


_________________________ХІД УРОКУ____________________________
І. Оголошення теми та очікуваних результатів уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності .

«Мозковий штурм». Вчитель задає учням питання:

  1. Що ви знаєте про Давню Грецію? А чого б ви бажали дізнатися про цю цивілізацію?

  2. За аналогією з відповідними темами, які розглядалися раніше, сформулюйте питання, з якими ми маємо познайомитися на цьому уроці.

Учитель відкриває план вивчення нового матеріалу і пропонує порівняти його із записаним на дошці.
План уроку:

  1. Природно-кліматичні умови та географічне положення Греції.

  2. Основні заняття населення.

  3. Значення моря.

  4. Висновки.

Проблемне питання: Чи впливають природно-кліматичні умови на появу цивілізації?
ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Учитель задає питання на повторення:

  1. Де виникають перші цивілізації? Біля яких річок?

(Відповіді учнів: Єгипет – Ніл, Міжріччя – Тигр і Евфрат, Індія – Інд та Ганг, Китай – Хуанхе і Янцзи)

  1. Назвіть головні заняття населення Єгипту, Дворіччя, Індії.

(Відповіді учнів: рільництво, скотарство, ремесло)

Висновок: Природні умови сприяли розвитку землеробства, скотарства, створили умови для розвитку різнобічних ремесел.
ІV. Вивчення нового матеріалу

Учитель пропонує здійснити уявну подорож до Давньої Греції,
d:\document\для вики\школа\6 клас\29\image2.jpg
але спочатку знайти її на карті (атлас) або допомогою підручника (стор.25) та відповісти на питання:

• В якій частині світу знаходиться Греція? (в Європі на півдні)

• Як називається півострів, де вона знаходиться? (Балканський)

Робота з підручником: Знайдіть в тексті підручника хто дав назву країні «Греція»? (римляни), а як називали її самі жителі (Еллада)
Завдання учням: Розглянемо слайди презентації, та зробимо висновок про те, яким заняттям населення сприяли природні умови Давньої Греції.
Слайд 3. Греція розташована на Балканському півострові, у східній частині Середземного моря. З давніх часів місцеве населення називало свою батьківщину Елладою. Із заходу її омиває Іонічне море, а зі сходу – Егейське.
Питання до учнів: яким заняттям населення сприяє близькість морів? (прогнозована відповідь: рибальству, мореплавству, кораблебудуванню)
Слайд 4. З півночі Еллада обмежена хребтами Балканських гір. Найвищими горами Греції є Олімп (висота 2 917м) та Парнас (2 450м).
Слайд 5.Грецію поділяють на континентальну й острівну. Континентальна складається з трьох частин:

  1. Північна (Ахейя),

  2. Середня (Аттика)

  3. Південна (Пелопоннес).

Ахейя й Аттика з'єднані між собою Фермопільським проходом, а Аттика і Пелопоннес – вузьким Коринфським перешийком. Острівна Греція налічує кілька тисяч великих і маленьких островів. Найбільшими з них є Крит, Евбея, Родос, Саламін.
Слайд 6. Літо в Греції жарке та посушливе, а зима порівняно прохолодна, хоча й без снігу. Опади бувають в основному восени та взимку. Навесні та влітку дощі бувають украй рідко. Великих річок немає.
Питання до учнів: Яким заняттям сприяє жаркий клімат країни? (Прогнозована відповідь: вирощуванню теплолюбних рослин, рільництву)
Слайд 7. Це гориста країна з гірськими луками, хребтами, долинами, у якій небагато земель, придатних для землеробства. Тільки на півночі та півдні, а також у гірських долинах є порівняно великі ділянки родючих земель. На схилах гір здавна вирощували виноград, ячмінь і фрукти, у південних долинах країни дозрівали апельсини й оливки.
Слайд 8. Гори Еллади багаті на дорогоцінні, кольорові метали та залізо, славляться також покладами будівельного каменю, мармуру, високоякісної глини.

Питання до учнів: Назвіть ремесла, якими б могли займатися жителі гірських місцевостей. (відповідь: гончарством, ковальством, ювелірною справою тощо)
Слайд 9. Життя давнього населення Греції було нерозривно пов'язане з морем. Це єдиний шлях, який сполучав Балканський півострів з островами Середземномор'я. Нерідко допливти до сусіднього поселення було легше, ніж долати шлях через гори. Море було багате на рибу та інші морепродукти, тому населення Греції було вправним у риболовлі та кораблебудування.
Слайд 10-11:


Робота з таблицею:«Давні цивілізації».

Єгипет


Виникнення єдиної держави


біля 3000 р.до н.е



Піраміда Хеопса


Біля 2600 р. до н.е.



Повстання рабів


біля 1750 р.

до н.е.

Міжріччя

Виникнення міст-держав


Кінець IV тис. до н.е












Правління царя Хаммурапі


1792-1750 рр.

до н.е.

Індія та Китай








Давні міста Індії


ІІІ тис. до н.е






Греція














Перші грецькі держави


ІІ тис. до н.е.

Століття до н.е.

31

30 2

9

28

27

26-19

18


Завдання до учнів : Звернемося до синхроністичної таблиці, щоб відповісти на питання:

1.До якого часу відноситься початок давньогрецької цивілізації? (ІІ тис. до н.е)
2.Що в цей час являла собою Єгипетська цивілізація, Міжріччя, Індія? Зробіть висновок. (На Сході цивілізація з’явилася раніше.)
3.Яке питання у вас виникає після цього? (Чому раніше виникла цивілізація на Сході: в Міжріччі та Єгипті, ніж в Європі?)
Питання до учнів: Згадайте особливості виникнення цивілізацій на Сході та в Греції, порівняйте природно-кліматичні умови Межиріччя , Єгипту, Греції. Зробіть висновок.
(учні повинні дійти висновку, що роздробленість Греції , відсутність великих річок, посушливий клімат сприяли виникненню цивілізації тільки в ІІ тис. до н.е.)
Робота з контурними картами.

Позначте на картах місця виникнення перших грецьких держав в ІІ тис. до н.е.
V. Узагальнення та систематизація матеріалу:

Гра «Вірю-невірю» (якщо відповідь вірна - підійміть руку, якщо невірна –ні):

  1. Стapодaвнi гpеки нaзивaли свою країну Балкани? (ні)

2.Гpецiя поділяється на материкову та острівну?(так)

  1. Найвища гора Греції – Олімп. (так)

  2. В Греції багато повноводних великих річок, а клімат поміркований. (ні)

  3. Населення Греції займалося переважно рільництвом та скотарством. (так)

  4. Нaйбiльший остpiв у Єгейському моpi – Крит.(так)

  5. Перші грецькі держави ‘явилися в ІІІ тис. до н.е. (ні)


VI. Підбиття підсумків. Рефлексія.

  1. Дайте відповідь на проблемне питання: Чи впливають природно-кліматичні умови на появу цивілізації?



  1. Продовжіть речення:

  • Мені сьогодні вдалося…..

  • Мені було легко……

  • Мені не вдалося….

  • Мені було важко…..

Учні відповідають на питання .
VІІ. Домашнє завдання

  • Опрацювати параграф 26 підручника.

  • Нанести на контурну карту г. Олімп, Іонічне та Егейське моря, о. Крит, Північну, Середню та Південну Грецію.


Література :
1.Т.Чубукова. Методичний посібник для вчителів історії стародавнього світу (6 кл.)// Історія в школі. - 2005. - №10 - стор. 30-32.
2. О. Богданова «Історія стародавнього світу. 6 клас». – Київ: «Шкільний світ», 2006. –С. 116-122.
3. К.О. Баханов. Навчання історії в школі:інноваційні аспекти. – Харків: «Основа», 2005. – С. 84-89.
4. «Історія Давнього світу. 6 клас».- Голованов С.А., Костирко С.В. - «Грамота», 2006. - С.134-136.
5. Ф.П.Коровкін «История древнего мира». – Москва: «Просвещение», 1988.- С.1-2


поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Урок подорож, бінарний урок (географія, українська мова та література)
Форма проведення уроку: урок подорож, бінарний урок (географія, українська мова та література)

Урок подорож «Природні зони Африки»
Урок є основною організаційною формою навчально-виховної роботи І процесу навчання, що базується на власній організаційній методиці...

Урок Урок-дослідження «Вода руйнівник, чи вода рятівник?»
Вона досягається шляхом постановки й реалізації освітніх, розвивальних, виховних ідей

Урок з теми «Африка» 7 клас (урок-гра)
«Африка», закріплення вмінь працювати з картою, вміння порівнювати та узагальнювати матеріал, робити висновки, вчити учнів самостійно...

Урок прес конференція тип уроку : урок систематизації й узагальнення...
Тема: «рослинний покрив та тваринний світ україни. Охорона й відтворення.» 8 клас

Урок «Фізична географія Дніпропетровської області. Географічне положення,...
Курило Л. В. Формування компетентностей креативної особистості школярів через впровадження ефективних методик І технологій географічного...

Урок 1 Тема: Об ’
Географічне положення. Загальна характеристика. Введення нових лексичних одиниць

Урок на тему «Франція високорозвинута індустріальна держава зі своєрідними...

Урок мужності на тему: «Героїв поіменно згадай… Їхню славу І мужність синам завіщай»
Урок мужності на тему: «Героїв поіменно згадай…Їхню славу І мужність синам завіщай»

Уроках математики
Урок учителя фізики Нахаєвої І. А.,, Пристосування живих організмів до дії Архімедової сили”



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




g.ocvita.com.ua
Головна сторінка