Пошук по сайту

Географія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Урок в 6 класі на тему: «Режим та живлення річок»

Урок в 6 класі на тему: «Режим та живлення річок»





Люблинецький НВК «Загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів - ліцей» Ковельського району Волинської області

Відкритий урок в 6 класі на тему:

«Режим та живлення річок»


Вчитель Вакуліч Н.С.


Люблинець, 2014
Урок географії у 6 класі
Тема. Живлення і режим річок. Робота річок

Мета:

  • поглибити систему знань учнів про гідросферу на прикладі вивчення річок як частини вод суходолу; сформувати знання про живлення, основні фази водного режиму та роботу річок, розкрити значення річок в природі та господарській діяльності людини;

  • сприяти розвитку практичних навичок роботи з різними джерелами географічних знань – картами атласу, підручником, ілюстративними та відеоматеріалами, вміння виділяти головне у навчальному матеріалі, логічно мислити, сприяти розвитку творчого мислення;

  • виховувати екологічну свідомість, сприяти розширенню пізнавального інтересу до предмета.

Обладнання: фізична карта світу, підручники, атласи, мультимедійна презентація.

Тип уроку: комбінований

Зміст уроку

І. Організаційний момент.

Позитивне налаштування учнів на ефективну роботу

Продовжимо географію вивчати.

Кожний урок і кожен час,

Нове та незвичне чекає на вас.

Відкриттів багато Ви вже зробили,

А сьогодні до нових знань готуйте сили.

Що ж, юні географи, вирушаймо в добру путь!

Хай гарні бали вас не оминуть.
ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів.

1. Прийом «Географічна розминка» - географічний диктант

1. Природний водний потік, що тече заглибиною в рельєфі …….річка

2. Головна річка разом з усіма притоками ………….. річкова система

3. Заглибина в рельєфі, якою безпосередньо тече річка …….. русло (річище)

4. Місце впадання річки в море, озеро, океан ……. гирло

5. Найдовша річка світу ……. Ніл

6. Східцеподібні береги річки …………… тераси

7. Територія, з якої річка збирає воду ……………….. річковий басейн

8. Падіння річки з високого уступу ………….. водоспад

9. Місце, звідки річка починається …………… витік

10. Частина річкової долини, яка затоплюється під час розлиття річки ……. заплава

11. Яку річку за характером течії описано: «Течія швидка, бурхлива; річкова долина вузька і глибока; часто зустрічаються пороги»? ……… гірська

12. Межа, що розділяє два сусідні річкові басейни …… вододіл

2. Прийом «Картографічний практикум» - показати на карті найбільші річки світу
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

Прийом «Мікрофон»

«На Землі вода є символом руху: вона тече вічно, не зупиняючись і не знаючи втоми…це жива кров, яка створює життя там, де його не було». Елізе Реклю

- В чому суть цього вислову?
IV. Вивчення нового матеріалу

1. Типи живлення річок світу

Прийом «Мозковий штурм» - Де річка воду набирає? Чому вона не висихає?

Прийом «Географічний практикум» - складання схеми «Типи живлення річки» за текстом підручника с.194-195

Прийом «Практичність теорії» - який тип живлення і чому характерний для річок Волинської області?

2. Режим річок

Прийом «Проблемне питання» - чому кажуть, що річки – діти клімату?

Прийом «Географічний практикум» - ознайомлення зі схемою на слайді

а) поняття «режим річки» - регулярні зміни рівня води в річці протягом року;

б) повінь – щорічне підвищення рівня води в річці в оду й ту ж пору року, її найвищий рівень;

Прийом «Мозковий штурм» - що є причиною виникнення весняної повені? Яку шкоду це може завдати господарству? (перегляд відеоролика)

в) паводок – нерегулярне та раптове підняття води у річці;

Прийом «Шукаю помилку» - перегляд відеоролика та виправлення допущених помилок

г) межень – найнижчий рівень води в річці

д) льодостав

е) льодохід

Прийом «Я думаю…» - наведення доказів того, що річки залежать від клімату

3. Робота річок

Прийом «Літературна хвилинка» - аналіз оповідання О.Сухомлинського «Камінь і Струмок»

Край дороги лежав великий Камінь. Аж почорнів от старості. Весною поблизу каменя граючись, біг веселий Струмок. Він співав:

                Я з краплинки народився,

                Став співучий і веселий.

                Скільки я всього побачу

                 По дорозі до річки!

Камінь почув веселу пісеньку і питає:

—   Чому тобі так весело? Ти ж слабенький, кволий. От я, камінь, — сильний, могутній, ніхто мене з місця не зрушить.

Засміявся Струмок:

—   А ось побачимо!

Повернувся до Каменя, весело заграв, заспівав ще голосніше. Розмив ґрунт під Каменем. Похитнувся Камінь, позеленів від злості.

—   Ти хочеш мене з місця зрушити?

Струмок співав, співав усе дзвінкіше. Рив землю під Каменем, поки й Камінь звалився у яр. А Струмок побіг до річки.

  • Чому Струмок виявився сильнішим за Камінь?

    Отже, кожна річка розмиває гірські породи, руйнуючи їх. Таке руйнування називається ерозією.

а) види роботи річки

Прийом «Географічний практикум» - складання схеми «Робота річок» та доповнення її власними прикладами:

Річка породи……. (руйнує),

Водою ці частинки ….. (транспортує),

До гирла їх вона …… (виносить)

Та дельту величну ….. (наносить)

б) дельта – поділ гирла річки на рукави

Прийом «Словничок» - знайти походження слова с.197 у підручнику

4. Значення річок

Прийом «Географічна лабораторія» - міні-групи готують повідомлення

а) І група – значення річок у природі

б) ІІ група – значення річок у житті людини:

«Річко моя, життя моє, люблю я воду твою, лагідну та життєдайну... Дивлячись на тебе, стаю я добрим, людяним і щасливим». О. Довженко.
V. Закріплення знань, умінь і навичок

1. Прийом «Лови помилку» - «Дніпро—найбільша річка України. Витікає із Чорного моря і тече в напрямку з Півдня на Північ, роздає на своєму шляху частину своєї води іншим річкам, і, нарешті, закінчується тоненьким струмочком десь на території Росії».

- Чи згодні ви з цим описом? Поясніть чому?

2. Прийом «Літературна хвилинка» - про який вид роботи писав у своєму вірші Т.Шевченко:

«Дніпро берег риє-риє,

Яворові корінь миє.»

3. Прийом «Синкан» - скласти синкан до слова «річка»

1) іменник;

2) прикметник;

3) дієслово;

4) суть роботи поняття;

5) синонім

4. Прийом «Географічний крос»

  • Найнижчий рівень води в річці протягом року

  • Раптове підняття води в річці внаслідок випадання великої кількості опадів

  • Руйнівна робота річки

  • Результат творчої роботи річки

  • Зміна рівня води в річці протягом року

  • Тип живлення річки Турія


VI. Підсумки уроку

Прийом «Слово вчителя»

Поглянь: біжать річки блакитні,

Довкола них міста і села.

Там, де вода – живе все й квітне,

А де безводдя – там пустеля.

То ж воду шанувати слід –

Вона собою поїть світ.

«Вода – життєдайний сік Землі, Божий дар!» С. Костенко

Використана література


  1. Андрощук А.І. Дидактичні матеріали до курсів географії 6, 7 класів. Частина 1. – Х.: Вид. Група «Основа», 2010. – 92, [4] с. – (Б-ка журн. «Географія». Вип. 10 (82)).

  2. Андрощук А.І. Мотивація на уроках географії у 6 класі. – Х.: Вид. Група «Основа», 2014. – 110, [2] с. – (Б-ка журн. «Географія». Вип. 1 (121)).

  3. Беляєва О.В. Живлення, режим і робота річок. 6 клас. // Географія. - Х.: Вид. Група «Основа», 2010. – № 4 (152) – С.9 – 10.

  4. Бойко В.М, Міхелі С.В. Загальна географія: Підручник для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Пед. Преса, 2006. – 272 с.

  5. Герасим’юк Т.О. Річки. Річкова система. Живлення та режим, робота річок. 6 клас. // Географія. - Х.: Вид. Група «Основа», 2012. – № 4 (200) – С.14 – 15.

  6. Гриценко Г.О. Географія 6 клас. Розробка уроків. ІІ семестр: Методичний посібник. – Х.: Вид. Група «Основа», 2009. – 112 с.: табл. – (Б-ка журн. «Географія». Вип. 4 (64)).

  7. Інновації на уроках географії / Упорядн. Є.І. Науменко, В.М. Андрєєва. - Х.: Вид. Група «Основа», 2007. – 160 с. – (Б-ка журн. «Географія»; Серія «Урок від А до Я» Вип. 4 (40)).

  8. Цікаво вивчаємо географію. Ігри, конкурси, змагання / Автор-упоряд. С.Л. Капіруліна. – Х.: Вид. Група «Основа», 2010. – 110, [2] с. – (Б-ка журн. «Географія». Вип. 12 (84)).


поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Конкурс «Морська пошта»
Тема: Внутрішні води, їх розподіл. Найбільші річні та озера Євразії. Основні типи живлення І режиму річок. Зміна стану водойм під...

Урок-залік в 9 класі на тему: «Загальні питання географії міжгалузевих комплексів України»
Учень проходить від станції до станції, асистенти виставляють оцінку в заліковий лист (різними кольорами, по різним питанням)

Урок біології у 8 класі на тему: «загальна характеристика класу земноводні»
Водження земноводних. Мета: ознайомити учнів з основними особливостями процесів життєві- яльності земноводних; показати зміни земноводних,...

Урок з предмету " Навчаємося разом" 2 клас Вчитель: Янченко Наталія...
Командоутворення в класі. Текст міркування на тему: " Принципи справжніх друзів: доброзичливе ставлення." Робота в парах змінного...

Урок 7 клас Тема: Води суходолу. Основні річкові системи. Великі озера, їх походження
Практична робота №14. складання комплексної характеристики однієї з річок материка

Урок в 7 класі на тему «Особливості рослинно-грунтового покриву,...
Мета: ознайомити вчителів з поняттям «емпауермент педагогіка» та використанням елементів емпауермент педагогіки на уроках географії,...

Конспект уроку у 6 класі з історії (інтегрований курс) на тему «Узагальнення...
Узагальнити, систематизувати та закріпити знання учнів про періоди появи держави в Римі та існування Римської республіки

Урок на тему «Франція високорозвинута індустріальна держава зі своєрідними...

Конспект уроку з географії в 6 класі на тему : «Зміни клімату. Люди...
До карти викликається двоє учнів. Один дає завдання показати кліматичний пояс, інший показує. Потім – навпаки

Конспект уроку Історії України у 5 класі на тему: «Важкі часи Русі -україни»
Русі в часи правління В. Мономаха, а також підкорення монголами руських земель та його наслідки



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




g.ocvita.com.ua
Головна сторінка