Пошук по сайту

Географія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

«тернівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7 тернівської міської ради дніпропетровської області»

«тернівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7 тернівської міської ради дніпропетровської області»





Сторінка1/4
  1   2   3   4
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

«ТЕРНІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ № 7

ТЕРНІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ»

cimg1270.jpg

Підготувала:

вчитель біології Тихтило О.Ю.

2014 р.

Посібник містить розробки уроків біології з застосуванням інтерактивних технологій. Педагогічні новації пов’язані сьогодні із застосуванням інтерактивних методів у навчальній і виховній діяльності. Суть інтерактивних технологій у тому, що навчання відбувається шляхом взаємодії всіх, хто навчається. В розробках уроків використовуються різноманітні технології: «мозковий штурм», ділова та пізнавальна гра, семінари, конференції, міні-вікторини і т. д.

Запропонований методичний посібник розрахований на широке коло практично працюючих вчителів та студентів педагогічних вузів. Робота з використанням даного посібника сприятиме творчому розвиткові учнів, підсиленню їх пізнавального інтересу.

Плід. Поширення плодів та насіння.

Мета:
Освітня. Розширити знання учнів про запліднення, утворення плодів та насінини; ознайомити з різноманітністю плодів у природі; дати поняття “сухі” та “соковиті” плоди; розкрити процес поширення плодів і насінини у природі та значення плодів у житті людини.
Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати біологічні процеси у природі; уміння спостерігати та робити відповідні висновки та узагальнення.
Виховна. Виховувати бережливе ставлення до довкілля, до природи рідного краю; виховувати науковий світогляд, що насінина- це майбутня рослина.

Тип уроку. Засвоєння нових знань.
Форма уроку. Комбінований.

Методи і методичні прийоми:
1. Інформаційно- рецептивний:
а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником.
б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН;
Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом.
2. Репродуктивний.
Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.
3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання.
Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.
4. Візуальний: складання схем..
ХІД УРОКУ

1.Організаційний момент: порядок в класі, готовність до уроку, емоційний настрій.

- Добрий день! Я рада бачити вас сьогодні на уроці. Сподіваюсь, що наша сумісна робота буде корисною та цікавою.

2. Актуалізація опорних знань учнів.

а) – На початку уроку ми проведемо невелику перевірочну роботу: відновити текст, частково пошкоджений Сороконіжкою. І нехай слова Конфуція “Достаточно, чтобы слова выражали смысл” стимулює роботу ваших думок.

  • Після запилення і запліднення з зав’язі квітки утворюються … . Плоди бувають … і … . Однонасінний соковитий плід називається … , він зустрічається у … . Соковиті багатонасінні плоди називаються …, , , вони утворюються у …, , , . Однонасінні сухі плоди називаються …, , , , вони зустрічаються у … , , , . Сухі багатонасінні плоди називаються …, , , , вони утворюються у …, , , . Плоди – це пристосування для … .

б) Самоконтроль.

- Отримані результати звіримо з відповідями на слайді.
в) Біологічна міні-вікторина 
1. Які пристосування дали змогу покритонасінним стати домінуючою групою в рослинному світі? 
2. У чому полягає біологічне значення подвійного запліднення? 
3. Із чого утворюються плід і насінина? 
4. Які умови необхідні для утворення в рослин плодів і насінин? 


ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Починається демонстрацією плодів, серед яких є цибулина, коренеплоди буряка, моркви, редьки та бульби картоплі. 
Щоб уникнути ототожнення плодів з іншими органами рослин, які вживаються в їжу, учням пропонується відповісти на таке проблемне запитання: чи можна цибулину, коренеплоди та бульби віднести до плодів? Відповідь обгрунтуйте. 
Порівняння допомагає учням зробити висновок, що лише плоди мають насінини, в інших органах (коренеплодах, бульбах, цибулинах) його немає.
Наступне проблемне запитання, яке ставиться учням:

- довести, що плід – це орган, який дає початок наступним поколінням?

ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.
Плоди являються кінцевим етапом розвитку квітки, як генеративного органу. За висловлюваннями американського ботаніка А. Імса, плід – це «зріла квітка». На нашій планеті велика різноманітність плодів і вони являються результатом еволюції. Тема нашого уроку «Плоди. Розповсюдження плодів і насіння». Запишіть, будь-ласка, тему в зошит.

Мультимедійна презентація учнів: «Чи знаєте ви що…». Інформаційна підбірка цікавих фактів про рослин, в яких дозрівають дивовижні плоди.

-Вчитель:

Відомо, що:

редька польова щорічно утворює 160 насінин,

фіалка трикольорова – 2500 насінин,

кульбаба лікарська – 5 000 насінин,

мак самосійка – 20000 насінин,

тополя чорна – 28000000 насінин.

- Якщо б все насіння що дозріває падало прямо під материнську рослину, то їх проростанню і розвитку заважала б гостра конкуренція. Як вирішує цю проблему одна з найвідоміших рослин, описав у своєму вірші «Одуванчик» Всеволод Рождественський. Уважно послухайте вірш і спробуйте сформулювати мету нашого уроку, про що ми сьогодні будемо говорити.

Когда идешь тропинкою
Куда ни глянь, в полях
Белеют чудо - шарики
На стройных стебельках.

Сквозные, серебристые,
Они, как пух, легки,
Стоят и не качаются
От ветерка с реки

Но лишь пройдется осенью
Других ветров волна, -
Срываются, взвиваются
На воздух семена.

Летят пушинки чистые
За луг, за сад, за лес…
И к нам парашютистами
Спускаются с небес.

Формулювання учням мети уроку: вивчити пристосування рослин до поширення плодів і насіння в природі. Таке розмаїття в зовнішній будові плодів пов'язане з формуванням в процесі еволюції різних пристосувань до поширення насіння.

Дуже рідко трапляється так, що насіння проростає на материнській рослині (рослини мангових заростей). Більшість насіння поширюються на значні відстані. Як ви думаєте, який у цьому біологічний сенс? Це дозволяє рослинам поширюватися на далекі відстані і заселяти нові території.

Відомо кілька способів поширення насіння:

1. Автохорія. Цей спосіб характерний для таких рослин як: скажений огірок, акація, горох, квасоля.

2. Анемохорія. Насіння для цього способу повинні володіти маленькою вагою і мати спеціальні пристосування. Малу вагу мають таке насіння, як: орхідея, грушанка. Кульбаба, верба, тополя, іван-чай - мають різні вирости у вигляді хохолков або волосків. А якими засобами у клена, ясена, берези? Вирости у вигляді крилець.

3. Гідрохорія. Як ви думаєте для яких рослин характерний даний вид розповсюдження? Для водних або навколоводних рослин. Осока, вільха, кокосова пальма.

4. Зоохорія, антропохорія. У процесі еволюції багато рослин виробили особливі пристосування до цього типу поширення. Які пристосування зустрічаються у рослин для поширення за допомогою тварин? Лопух, череда. Вони мають особливі вирости у вигляді гачків, шипиків, липучок, які прикріплюються до шерсті тварин, одягу людини і переносяться на далекі відстані.

5. Орнітохорія. Соковиті плоди мають яскраве забарвлення і тим самим привертають увагу птахів. Вони поїдають їх і переносять далеко від материнської рослини.

IV. Закріплення вивченого матеріалу. Осмислення об'єктивних зв'язків. 
На цьому етапі уроку вчитель звертається до учнів із запитанням: яке значення мають плоди і насінини в природі та житті людини? 
Учні роблять висновки: насінини і плоди не тільки забезпечують розмноження та розповсюдження рослин на великі відстані, багато з них є їжею для тварин і людини. 
Доцільно заслухати цікаві повідомлення учнів (про використання людиною плодів і насінини).

cimg0621.jpg

Тема: « Різноманітність земноводних. Їх значення у природі та житті людини. Охорона земноводних»

Мета уроку: ознайомити учнів з різноманітністю сучасних земноводних, особливостями їх будови, їх значенням у природі та житті людини; удосконалювати вміння учнів працювати з додатковою літературою; сприяти розширенню кругозору учнів і розвитку інтересу до вивчення біології; виховувати дбайливе ставлення до природи; розвивати логічне мислення.

Обладнання: таблиці, кросворди, чайнворди, Червона книга України, науково-популярна література, комп’ ютер, проектор, підручник для 8 класу «Зоологія», індивідуальні картки.

Тип уроку: засвоєння нових знань.
Ж. Б. Ламарк «Я насмілюся стверджувати, що з усіх знань найкорисніше для нас знання природи, її законів»
Хід уроку.
І. Організаційна частина.
1.Знайомство

Учні мають назвати ім’я і на чому люблять подорожувати. Наприклад: « Я Іра, люблю подорожувати автобусом, а ви?...»
2. Актуалізація опорних знань.

- Сьогодні ми з вами здійснимо подорож до країни Земноводних. Нас багато, ми не зможемо всі сісти в один автобус, тому об’ єднаємось в 4 групи і займемо свої місця. Для вдалої подорожі потрібно своєму транспорту дати назву. Але перш ніж ми це зробимо дайте відповідь на таке запитання:

- На які ряди поділяється Клас Земноводні?

Отже, один автобус вирушить у подорож під назвою «Безхвості», 2 автобус -«Хвостаті», 3 -«Безногі», 4 автобус буде контролювати дотримання правил при поїздці і ми назвемо його «Охоронці».

Щоб розпочати подорож, слід придбати квитки. Для цього слід кожній групі відповісти на питання. Відповідати будемо по черзі, якщо одна група не знає відповіді, відповідає інша.

Перша група: Тіло земноводних поділяється на…

Шкіра земноводних…

Друга група: Живляться земноводні…

Органи дихання земноводних…

Третя група: Кровоносна система земноводних представлена…

Опорно-рухова система складається...

Четверта група: Видільна система представлена…

Органи слуху представлені…

3.Мотивація навчальної діяльності

А чи знаєте ви що…

Клас Земноводні об’єднує близько 2100 видів.

Найбільша жаба – пекельна жаба (40см. в діаметрі, Англія)

Жаба-вампір (В’єтнам) живиться кров’ю гризунів.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  • Отже,тема нашого уроку «Різноманітність земноводних . Їх значення у природі та житті людини. Охорона земноводних». Запишіть тему в зошит. Як ви гадаєте, якими будуть завдання нашого уроку?(Учитель узагальнює відповіді.)



1.Очікування

Про що ви хочете дізнатися на сьогоднішньому уроці? Ваші очікування запишіть на квитках і прикріпіть їх на автобус, який стоїть на станції «Допитливі».
2.Правила групи

Сформулюємо правила, за якими ми сьогодні будемо працювати.

  • Не перебивати один одного.

  • Допомагати.

  • Поважати один одного.

  • Уважно слухати.

  • Говорити лаконічно.

  • Не критикувати.

  • Бути активним.


ІІІ. Основна частина
1.Повідомлення вчителя

Щоб потрапити до країни Земноводних, ми зробимо декілька зупинок, а екскурсоводами на цих зупинках будуть пасажири наших автобусів. Отож, у путь.

Перший автобус робить зупинку на станції «Безхвості».

Другий – станція «Хвостаті».

Третій – станція «Безногі».

Четвертий автобус «Екологи» супроводжує поїздку від початку до кінця і контролює дотримання правил охорони земноводних.

Кожна група заздалегідь отримала завдання – дати характеристику ряду за планом:

1.Особливості зовнішньої будови у зв’язку із середовищем життя.

2.Особливості внутрішньої будови.

3.Представники (створення презентації, цікавий матеріал)

4.Значення в природі і житті людини.

Під час екскурсії екскурсоводи розповідають і презентують презентацію, а інші учасники зафіксовують матеріал в зошити.
2.Виступи екскурсоводів.
ІV. Бесіда «Охорона Земноводних»

  • З якою метою створені Червоні книги?

  • Які тварини знаходяться під охороною?

  • А які земноводні потребують охорони?

  • Як називаються місця, де охороняються рослини і тварини?

Кожна група отримує витяг з Червоної книги і з допомогою вчителя на карті фіксуються прапорці, що знаменують місця перебування земноводних під охороною.
V.Закріплення нових знань
1. «Хто зайвий?»

Завдання кожній групі – аргументувати свій вибір.

Перша група: жаба, ропуха, саламандра,квакша.

Друга група: звичайний тритон, зелена ропуха,японська гігантська саламандра.

Третя група: жаба-повитуха, латимерія,звичайна ропуха.

Четверта група: гребінчастий тритон, квакша, саламандра, черепаха.
2. Розгадування кросворду.
VІ. Підсумки уроку. Оцінювання
Зворотний зв'язок


  • Чи справдились ваші сподівання?

  • Отже,ми досягли свого кінцевого маршруту і наш автобус прибув на станцію «Земноводні».

  • Чи цікава була наша подорож?

  • Що найбільше запам’яталось?

  • Які будуть ваші побажання?


VІІ. Домашнє завдання

Опрацювати &40, складіть план чи схему заходів щодо охорони земноводних.
img_5933.jpg

Урок - тренінг «Формула здорового способу життя»

Мета: Ознайомити учнів із сучасним уявленням про здоров’ я, здоровий спосіб життя і життєві навички, сприятливі для здоров’ я; довести учням важливість дбайливого ставлення до свого здоров’ я з раннього віку, необхідність дотримування норм здорового способу життя; удосконалювати навички самостійного аналізу та оцінювання запропонованої інформації.

«Здоровя - це найголовніше багатство людини».

«Моє Здоровя здоровя моєї сімї здоровя екосистеми мого міста - здоровя біосфери держави, планети»

Хід тренінгу

  1. Знайомство.

Мета - самопізнання і самовираження за допомогою метафоричних засобів. Продовжіть фразу: «Якби була (в) квіткою, я була б ( був би)…»

  1. Нагадування правил:

« Які з наших правил допомагають зберегти здоров’я».

  1. Вправа «Скрепка».

Запрошуються 2 учні, кожному пропонується на швидкість розігнути та випрямити запропоновану скрепку. Після вдало виконаної роботи, учні повинні повернути скрепці попередній вигляд. Висновок: Зруйнувати здоров’ я легко, а повернути втрачене здоров’ я зовсім нелегке діло.

4. Робота в групах .

  • Об’єднання у п’ять груп за кольорами пелюсток квітки: червоний, жовтий, синій, зелений, фіолетовий.

  • Використовуючи матеріал підручника, необхідно зобразити на пелюстках квітки те, що характеризує духовний, фізичний, соціальний, інтелектуальний та емоційний аспекти благополуччя людини.

  • Висаджування пелюсток на квіточку.

c:\program files\microsoft office\media\cagcat10\j0216724.wmf



c:\program files\microsoft office\media\cagcat10\j0299125.wmfc:\program files\microsoft office\media\cagcat10\j0286034.wmf



c:\program files\microsoft office\media\cagcat10\j0299125.wmf

c:\program files\microsoft office\media\cagcat10\j0233018.wmfc:\program files\microsoft office\media\cagcat10\j0301480.wmf

-

5.Мозковий штурм:

“ Що потрібно, щоб квіти добре росли» . Записати на дошці пропозиції дітей. Додати або підкреслити наступне:1) оберігати їх, прополювати від бур’ янів; 2) поливати, підживлювати, щоб вони добре розвивалися; 3) лікувати, якщо на них нападуть комахи-шкідники.

Підсумок: « Так і наше здоров’я потребує, щоб його берегли (що ми для цього робимо?); розвивали, зміцнювали його (як ми зміцнюємо своє здоров’я?); а у разі необхідності відновлювали, тобто правильно лікували (що це означає?)». Запишіть формулу здорового способу життя: « Зберігати, розвивати,відновлювати»

6. Інформаційне повідомлення: « Навички, сприятливі для здоров’я» ( підручник, с. 9 або зошит, с. 3).



7. Робота в групах.

Об’єднання у чотири групи ( наприклад, ромашка, троянда, мак, тюльпан). За допомогою блок-схеми у підручнику підготувати і показати пантоміму за однією із ситуацій, зображених на мал. 4.

  • Група «Ромашка» демонструє навички самоконтролю та керування стресами;

  • Група «Троянда» демонструє навички самоусвідомлення та самооцінки;

  • Група «Мак» демонструє навички лідерства;

  • Група «Тюльпан» демонструє навички упевненої і гідної поведінки.

8. Зворотній звязок.

Продовжіть фразу: « На цьому тренінгу я…»

9. Прощання. Тренер підводить підсумки заняття:

Слухали, бачили, запам’ятали –

Все,що сьогодні ми вам розказали.

Дома розкажете, друзям порадите.

Проблеми усі ви тепер подолаєте.

Грайте, стрибайте, кружляйте надворі,

Хоч і перерви маленькі у школі.

Хочемо бачити всіх вас здоровими.

Геть всі хвороби,не будемо кволими!

Приєднуйтесь до нас!

До здорового способу життя!

Учні стають в коло, і взявшись за руки хором говорять: «Будьмо здорові!».Привітання одне одного оплесками.

cimg0982.jpgcimg0987.jpg

  1   2   3   4

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Голубівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Новомосковської...
Леніна, буд. 17, с. Голубівка, Новомосковський район, Дніпропетровська обл.,51230, тел. (05693)53193

«Історія та сучасність сплелись цими вулицям…»
Навчальний заклад: Харківська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №70 Харківської міської ради Харківської області

Донецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №41 Донецької міської...

Тернопільська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №3 з поглибленим...
Тернопільської міської ради Тернопільської області вул. Грушевського, 3, м. Тернопіль, 46001, тел. 52-13-17, 52-68-50, 52-38-92

Дослідження стану річки Великий Бурлук та проведення її опису
Гетьманівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів шевченківської районної ради харківської області

Ульяновське районне наукове товариство учнів «Ерудит»
«Ульяновський навчально-виховний комплекс №2 «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад» Ульяновської районної...

«Валівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Криворізької районної ради

М. Бориспіль, 2013 Візитка закладу Рік відкриття 1989 р. (загальноосвітня...
Звіт директора Бориспільського нвк «Гімназія «Перспектива» – загальноосвітня школа І ступеня»

Наказ
Міністерства №1/9-74 від 28. 01. 2014р. «Щодо контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів загальноосвітніх...

Урок в 6 класі на тему: «Режим та живлення річок»
Люблинецький нвк «Загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів ліцей» Ковельського району Волинської області



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




g.ocvita.com.ua
Головна сторінка