Пошук по сайту

Географія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Урок 1 Тема: я людина. Людина частка І ціле природи. Здоров’я ознака ладу між людиною та природою

Урок 1 Тема: я людина. Людина частка І ціле природи. Здоров’я ознака ладу між людиною та природою





Сторінка1/6
  1   2   3   4   5   6


Українознавство

5 клас

Урок 1

Тема: Я - людина. Людина - частка і ціле природи. Здоров’я - ознака ладу між людиною та природою

Мета: формувати комунікативні навички учнів, соціальну та полікультурну компетентність, розвивати увагу та кмітливість; узагальнити знання про ключові ознаки та види здоров’я , про людину як частку та невід’ємне ціле природи , формувати в учнів навички здорового способу життя, життя в гармонії з природою, вчити використовувати корисні рослинні ресурси для підтримки здоров’я ; виховувати дбайливе ставлення до природи, до власного здоров’я .

Тип уроку: засвоєння нових знань і формування вмінь

Обладнання: опорні схеми, ілюстрації

Епіграф до уроку:
Люди гинуть від невміння користуватися

силами природи й від незнання щирого світу.

Напис на піраміді Хеопса
Природу , як серце, як зір, бережіть!

Без неї на світі не можна нам жить.

А.Попівський

Хід уроку
І. Організаційний момент

1.Проведення хвилинки - аутотренінгу ( лунає лірична музика)

Учитель :

Доброго дня! Приємно бачити вас здоровими та енергійними. Перш ніж ми почнемо наш урок, я хочу, щоб ви на хвилинку заспокоїлись та зосередились. Будь ласка, закрийте очі, уявіть, що ви знаходитесь у квітучому весняному садку і тихо промовляєте про себе: « Сьогодні чудовий день. У мене гарний настрій. Навколо мене мої друзі. Я буду плідно працювати. Я дізнаюсь багато нового та корисного, бо я завжди кмітливий та розумний ».

Сподіваюсь, що тепер ви готові слухати, сприймати та співпрацювати зі мною.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1.Бесіда з учнями.

- Що ми називаємо природою ?

- Що є живою природою ?

- А неживою ?

- Як ви вважаєте, чи є людина часткою природи ?

- Що корисного людина отримує від природи ?

- Як на вашу думку, чи залежить здоров’я людини від природи ?

- Чи вмієте ви правильно використовувати природні ресурси ?

- Чи хочете ви навчитися бути здоровим і жити в гармонії з природою ?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

ІV.Сприйняття учнями навчального матеріалу

1.Вступне слово вчителя:

Епіграфом до нашого уроку я обрала слова, що були викарбувані на піраміді Хеопса: «Люди гинуть від невміння користуватися силами природи й від незнання щирого світу».

Метод «Мікрофон» :

Поясніть, як ви розумієте значення цього вислову ?

Також мене зацікавив вислів-заклик відомого українського поета

А.Попівського: «Природу, як серце, як зір, бережіть!

Без неї на світі не можна нам жить »

Поясніть, чому поет вважає, що людина не може прожити без природи?

Чи згодні ви з думкою поета ?

(діти по черзі беруть «мікрофон» і пояснюють власну думку )

Учитель: для проведення нашого уроку нам потрібно об’єднати клас в групи, щоб ви швидше могли виконати всі завдання. Для цього ви виберете з кошика малюнки із зображенням елементів живої природи:
«Калина»

«Соняшник»

«Троянда»

«Волошка»

На початку нашого уроку я прошу вас заповнити картки очікування, де ви повинні записати в першу колонку те, що ви вже знаєте з цієї теми, а в другу запишіть те, про що хочете дізнатися на сьогоднішньому уроці:

Я вже знаю з цієї теми…

Хочу дізнатися про…

- що є живою та неживою природою

- що людина частка природи

- що є корисні рослини

- які є види здоров’я

- які ознаки здорової та хворої людини

- які існують правила здорового способу життя

- як у фольклорі народ змалював цінність здоров’я - як жити в гармонії з природою

- як зберегти власне здоров’я протягом усього життя

- як користуватися природними ресурсами для збереження власного здоров’я

- для чого людина повинна бути здоровою

- як можна зміцнити власне здоров’я

- чи може людина жити без контакту з природою

Учитель: Дорогі учні! Навколо нас вирує багатобарвне життя! Подивіться навкруги: людина - це господар життя, унікальне творіння. Людина і досі є незбагненою та загадковою .Ні сучасна наука , ні релігія не можуть повністю розкрити всі таємниці людського організму.

Отже, хто є людина? Це могутній Атлант на плечах якого тримається світ, чи Руйнач, який знесилює природу, забруднює навколишнє середовище?

Людина - найрозумніша істота. Вінець природи. А тому ми як люди повинні усвідомлювати свою відповідальність за цей світ, за все, що нас оточує. Саме тому, кожен наш вчинок, кожне бажання позначаються на інших.

Проблемне запитання :

Якою повинна бути «справжня» людина?

1.Робота з сигнальними картками. Гра «Так- Ні »

Учитель: я буду розказувати про те , якою повинна має бути здорова людина, а ви, якщо згодні зі мною - показуєте червону картку «Так», а якщо не згодні то показуєте білу картку «Ні».

Здорова людина: весела, енергійна, стомлена, млява, розумна, товариська, роздратована, бліда, похмура.

Хвора людина: роздратована, пасивна, байдужа, кмітлива, швидка, весела, оптимістична, рухлива.

Прошу вас підсумувати прослухані характеристики та заповнити таблички

ознак здорової людини:

Учитель: сучасною наукою доведено, що здоров’я людини складається з трьох складових: тіла, душі та розуму.

Учитель: Отже, здоров’я – це сукупність культури фізичної (здатності керувати своїм тілом), культури фізіологічної ( здатності керувати фізіологічними процесами в організмі, вміння нарощувати їх потужність), культури психічної ( здатності керувати своїми почуттями), культури інтелектуальної ( здатності керувати своїми думками).Здоровою людиною потрібно вважати, якщо всі види культур сформовані в ній. Саме тоді людина є всебічно розвиненою особистістю.

2. Гра « Перлини народної мудрості »

Учитель: не секрет, що український фольклор увібрав у себе мудрість багатьох поколінь нашого народу. Пісні , легенди, прислів’я , приказки , загадки – у кожному жанрі ми можемо знайти приховану перлину народної мудрості. Здоров’я завжди цінувалося українцями як найвищий скарб. Люди намагалися жити за законами природи, цінували її, дбали про її збереження, а вона віддячувала їм гарним врожаєм, корисними рослинами та іншими природними ресурсами. Зараз ми ваші знання народних прислів’їв про здоров’я , дізнаємося , які ви кмітливі та обізнані.

( Кожна група отримує аркуш , на якому є початки прислів’їв про здоров’я . Група має 2 хвилини для обговорення, а потім представник від кожної команди виходить до дошки та вписує продовження у свою таблицю з прислів’ями та пояснює їх значення)

Прислів’я для групи «Калина»

Хворому і багатство ………не миле.

Подивись на вид та й не питай про ………здоров'я.

Здоров'я маємо — не дбаємо, а втративши — ……..плачем.

Бережи одяг- поки новий, а здоров'я……- поки молодий.

Доки здоров'я служить, то чоловік…… не тужить.

Прислів’я для групи «Троянда»

Гіркий тому вік, кому треба ……лік.

Бережи і шануй честь змолоду, а здоров'я ……— під старість.

Було б здоров'я, а все інше…….. наживем

Вартість здоров'я знає лише той, хто його ……..втратив.

Весела думка — половина ……..здоров'я.

Прислів’я для групи «Соняшник »

Здоров'я зникає — і радість ……..минає.

Держи голову в холоді, а живіт …..в голоді .

Добре здоровому вчити …….. хворого.

Здоровий злидар щасливіший від хворого ……багача.

Здоровий хворого …….не розуміє.

Прислів’я для групи «Волошка»

Здоровому здається, що ніколи …….не захворіє.

Розпутне життя в молодості приносить хворобу ….на старості.

Яка молодість, така …..й старість.

Люди часто хворіють, бо берегтися…… не вміють.

Сміх краще лікує, ніж усі ………...ліки.

3. Гра «Шлях до здоров’я »

Учитель: приємно, що ви добре знаєте народні прислів’я та розумієте їх значення. Здоров’я – це невід’ємна складова життєвого успіху людини.

Міцне здоров’я дає людині можливість розвиватися, зростати, працювати, самореалізовуватися в суспільстві. Здорова людина впевнена у своїх силах, більш оптимістично сприймає навколишній світ, може більше уваги приділяти своїм близьким і знайомим. У народі часто кажуть: «Здорова людина – це щаслива людина».

Разом із цим, проблема здоров’я є актуальною в останні десятиліття, бо , незважаючи на всі досягнення медицини, здоров’я людей неухильно погіршується.

Проблемне питання:

Цікаво, що в нашому житті найбільше впливає на наше здоров’я ?

( діти по-черзі дають відповіді)

Як відомо, якщо умовно прийняти рівень людського здоров’я за 100%, то тільки 5 % залежить від рівня розвитку медицини, 20% від спадкоємних факторів, 25% від екологічної ситуації в державі, а понад 50 % від людини, способу її життя, яким шляхом вона йде у своє майбутнє.

Учитель: як же знайти свій шлях до здоров’я і не помилитися? Спробуємо знайти відповідь на це питання , виконуючи наше наступне завдання. Кожна група повинна скласти тези до запропонованого їм способу життя та прокоментувати його за своїми тезами .

Група «Калина» : Міцне здоров’я – це виключно результат досягнень сучасної медицини.

Група «Волошка» : Міцне здоров’я –це результат занять спортом та здорового способу життя

Група «Троянда» : Міцне здоров’я –це правильне використання корисних рослин та народних рецептів

Група «Соняшник» : Міцне здоров’я – це сила духу, оптимізм , рівновага та впевненість у своїх силах.

4 .Фізкульт. хвилинка

( діти під ліричну музику промовляють слова та виконують рухи)

Вітерець нам дме в лице,

Захиталось деревце.

Вітерець все тихше, тихше,

Деревце все вище, вище.

Діти всі за парти сіли,

Ручки рівно положили.

V. Підведення підсумків уроку.

1.Бесіда з учнями.

Як природа допомагає людині бути здоровим ?

Яким із цих засобів ви користуєтесь?

Чи використовує ваша родина народні рецепти лікування ?

Чи дотримується ваша родина здорового способу життя? Чому?

Як людина може віддячити природі за її допомогу ?

Що ви - учні - ми можете зробити корисного для захисту природи ?
Давайте разом із вами зберемо словничок здоров’я .Прошу вас назвати слова, які мають відношення до здоров’я людини та починаються на літери: з, д, о, р, о, в, і. ( Учитель на дошці збирає фразу: Ми маємо бути здорові.)

З –зарядка, загартування…

Д - дієта, дзю-до…

О - окуляри, обтирання…

Р- режим, ракетка, рослини…

О - очищення, оптимізм …

В – вітаміни, вода…

І - імунітет, ігри…

3.Підведення підсумків роботи груп.

- Оцінювання вчителем роботи на уроці кожного учня.

- Мотивація виставлених оцінок.

4.Висновок.Учитель: Людина – це коваль свого щастя. Тільки розумне поєднання досягнень сучасної медицини, вікової мудрості традицій народного лікування, навичок здорового способу життя та елементів психологічного аутотренінгу зробить людину здоровою та щасливою.

VІ. Домашнє завдання

Написати твір - мініатюру « Як я дбаю про власне здоров`я »

Українознавство

5 клас

Урок 2
Тема: Життя – дарунок природи та долі

Мета: глибше ознайомити учнів з поняттям « життя»,» цінність»; допомогти з’ясувати такі питання: для чого людина живе на Землі? Що зробити для того, щоб життя було гарним?; виявити причини життєвих негараздів та шляхи їх усунення; вчити вихованців аналізувати свої вчинки, вчинки оточуючих;Формувати високу мовну культуру, встановлювати тісні стосунки з рідними, однолітками. Виховувати чесність, довіру, відвертість, людяність, етичні норми поведінки.

«Пам'ятай! Життя — це дар, великий дар. І хто його не цінує, той цього дарунка не заслуговує».

(Леонардо да Вінчі)

Тип уроку: засвоєння нових знань і формування вмінь

Обладнання:
1) картки із висловами про сенс життя; пелюстки квітки;

Хід уроку
І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Зачитування творів - мініатюр « Як я дбаю про власне здоров`я »

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

ІV.Сприйняття учнями навчального матеріалу

Учитель. З античних часів людство у своєму житті користується правилом, сформульованим філософом Піфагором: «Людина - міра всіх речей», а цінність людського життя - це найвища суспільна цінність. Людина - частина суспільства, вона має свої права та обов'язки. Основне право людини - це право на життя. Захист

цього права - найважливіший пріоритет цивілізації.

Учитель. Сьогодні ми з вами поговоримо про цінності життя, подумаємо над питаннями:
- Для чого Живе людина на Землі?

- Що потрібно зробити, щоб життя було в радість?

- Які ідеали і цілі в житті можна вибрати?

І. Технологія «Мозковий штурм».

- Що для кожного з вас найцінніше в житті?
(родина, здоров'я, щастя, ,гроші, друзі і т. д.)
Малюється сонце життя, вибираються основні поняття

Слово «життя» багатозначне. Воно охоплює різні сторони дійсності:
— суспільне, індивідуальне життя;
— матеріальне, духовне;
— щасливе, багате, праведне і т. д.
Життя людини неповторне і звичайне, радісне і смутне, повне переживань. Людей — мільйони, усі вони неповторні й не схожі. Вони, як зірки на небі, що горять незвичайним світлом їхнє життя гірке, як полин, і солодке, як мед. Життя кожного — це дорога, якою тільки йому призначено пройти. І якою буде ця дорога залежить... Від кого?
«Не витрачай час на міркування про те, що і заради чого робиться, тому що життя — це спектакль (драма), план якого складений Богом і не доступний людському розумові»,— сказав Марк Аврелій. Але драма укладена не в неминучості долі для людини, а в силі або слабості характеру, здатності або нездатності реалізувати життєві можливості.
2. Технологія «Вільний мікрофон».
Кожен бажаючий швидко і чітко висловлює свою думку.
Обговорюються питання. Після кожного робиться висновок.
— Чи може кожна людина жити так, як хоче? Що для цього потрібно?
Висновок. Людина може жити так, як хоче, тобто запланувати своє життя, поставити мету, вибрати шлях для її реалізації. Усе залежить від її характеру, сили волі. Необхідно вміти переборювати труднощі, мало одного бажання. Необхідна праця, боротьба, сила волі, щоб досягти чого - небудь.
- Чи справедливе твердження: «Моє життя, як хочу, так і живу»?
Висновок. Потрібно пам'ятати, що живеш серед інших людей, поважати їхнє право на життя.
- Що важче: будувати життя чи пристосовуватися до нього? Висновок. Простіше пристосовуватися .
3. Робота в парах «Квітка щастя».
— Що потрібно для щасливого життя?

Кожній парі дається по дві пелюстки (усього їх 12). Діти повинні обговорити і написати свою думку, тільки одну. Потім збирається квітка. Усі разом обговорюють, що вийшло. Учитель підводить учнів до думок про необхідність знань, здорового способу життя. Усі разом будують шкалу цінностей.

Висновок. Жити щасливо - мати повагу людей, здоров'я, любов, друзів; роботу і т. д.

4. Технологія «Захист ідеї».
Робота проводиться в парах або групах. Роздаються картки із висловленями про значення, мету життя. 2-3 хвилини йде обговорення, потім учні зачитують висловлення, пояснюють, як їх розуміють.
Завдання:
1. Світ належить оптимістам, песимісти — тільки глядачі. (Ф. Гізо)
2. Жити — це не означає дихати, це означає — діяти. (Ж.-Ж. Руссо).
3. Наше життя — це те, що ми думаємо про нього. (Марк Аврелій)
4. Ключ до життя — служіння людям. (Д. Джексон)
5. Найвища із книг — книга життя, яку не можна ні закрити, ні знову відкрити за своїм бажанням. (А. Ламартін)
6. Жити— означає не тільки задовольняти матеріальні запити організму, головне — розуміти свою людську необхідність. (Жуль Берн)
7. Людське життя — це найвища цінність, щастя можливе, але воно залежить від людини.
Людина повинна зрозуміти свою життєву мету, намітити шляхи її досягнення і йти до неї, поважаючи оточуючих, не залишаючи за собою руїни, тобто «за будь-яку ціну».
Пошук сенсу життя, свого місця в ньому — дуже складна робота. Давайте і ми спробуємо виробити правила, яких ми будемо дотримуватись у житті. Адже потрібно завжди починати влаштовувати світ із себе: з життя в класі, у родині, спілкування з друзями, родичами, учителями, з власного відношення по своїх прав і обов'язків.
(У процесі обговорення виробляються загальні правила )

Правила:
1. Адекватно приймати дійсність.
2. Приймати себе і навколишніх такими, як вони є. Поважати усіх.
3. В усіх і всьому шукати лише гарне.
4. Вірно дружити, вибирати гідних друзів.
5. Розвивати почуття «добра» і «зла».
6. Думати не тільки про себе, але й про те, як іншим поруч з тобою.
7. Вести здоровий спосіб життя і фізичний, і духовний.
8. Турбуватися про навколишній світ (природу).
9. Нести відповідальність за всіх і все.
Підведення підсумків:
— Що з почутого сьогодні вам запам'яталося?
— Що ви взяли для себе із сьогоднішнього уроку?
— Що сподобалося, що ні?
Висновок: На сьогоднішньому уроці ми торкнулися дуже важливої теми – життя. І я впевнена, що ви дуже уважно слухали сьогоднішні висловлення про життя і все ж розповіли, що саме для вас означає термін життя. То ж давайте разом користуватися нашими правилами життя.

VІ. Домашнє завдання

Написати власні правила життя.


Українознавство

5 клас

Урок 3

  1   2   3   4   5   6

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Урок прес конференція тип уроку : урок систематизації й узагальнення...
Тема: «рослинний покрив та тваринний світ україни. Охорона й відтворення.» 8 клас

Закони І закономірності природи
Людина І світ. Зміст освітньої галузі в старшій школі ґрунтується на базовій загальноосвітній підготовці учнів основної школи з основ...

Урок це маленька подорож у незвідане, тому помічниками в ній можуть бути твої учні та знання
Вчитель – це та людина, яка любить дітей, володіє педагогічною майстерністю, постійно пробуджує в юному серці бажання бути сьогодні...

Науково – методичне забезпечення роботи навчального закладу
...

Урок у 8 класі () Тема : Світ води очима природничих наук
Землі, її фізичні І хімічні властивості на основі використання міжпредметних зв’язків; формування уявлення про єдність живої І неживої...

Програма освітньої діяльності підвищення фахової кваліфікації вчителів...
Тема Правові та організаційні питання безпеки життєдіяльності й охорони здоров’я

Урок № Дата Тема : Внутрішні води
Південній Америці та Африці; дати характеристику найбільшим озерам Південної Америки, акцентувавши увагу на походження їх улоговин;...

Основна мета валеологічної освіти в Україні збереження І зміцнення...
Основна мета валеологічної освіти в Україні – збереження І зміцнення здоров’я українського народу шляхом формування валеологічного...

Урок №1 Тема: Земноводні. Загальна характеристика класу. Спосіб життя...
Ви та способом життя земноводних; вивчити будову та покриви тіла, опорно – рухову систему; визначити риси ускладнення земноводних...

Антарктида. Фізико-географічне положення. Відкриття та дослідження материка
Положення Антарктиди, які визначають особливості її природи. Відпрацювати вміння обчислювати за градусною сіткою відстань між точками...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




g.ocvita.com.ua
Головна сторінка