Пошук по сайту

Географія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Прийоми роботи з оптимізації знань І умінь обдарованих учнів з географії у 6, 10 класах Автор: Сидоренко Володимир Вікторович Малоорлівська зош I-III ступенів Шахтарської районної ради вчитель географії заступник директора з вр вул. Асфальтна 3-а, кв. 45

Прийоми роботи з оптимізації знань І умінь обдарованих учнів з географії у 6, 10 класах Автор: Сидоренко Володимир Вікторович Малоорлівська зош I-III ступенів Шахтарської районної ради вчитель географії заступник директора з вр вул. Асфальтна 3-а, кв. 45





Сторінка1/3
  1   2   3
ВІДДІЛ ОСВІТИ

ШАХТАРСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

МАЛООРЛІВСЬКА ЗОШ I-III СТУПЕНІВ

Прийоми роботи з оптимізації знань і умінь обдарованих учнів з географії

у 6,10 класах

Автор:

Сидоренко Володимир Вікторович

Малоорлівська ЗОШ I-III ступенів

Шахтарської районної ради

вчитель географії

заступник директора з ВР

вул. Асфальтна 3-а, кв.45

м. Кіровське

86300

Тел. 0952206365

blekmorrr@rambler.ru

С. МАЛООРЛІВКА
Прийоми роботи з оптимізації знань і умінь обдарованих учнів з географії у 6-10 класах

Алгоритм педагогічної роботи з обдарованими дітьми на уроках географії в 6-10 класах

Сучасний варіант програми з географії розроблено відповідно до концепції загальної середньої освіти і направлено на роботу з обдарованими дітьми.

Головне завдання курсу: дати учням поглиблені знання з географії, відобразити цілісність и диференціацію природи Землі, населення і господарської діяльності людини.

Кожний розділ включає питання з 9 видів завдань.


  1. Завдання на проведення порівняння.

  2. На проведення аналізу з подальшими висновками.

  3. Завдання на пошук і розкриття причино-наслідкових зв’язків

  4. Завдання на виявлення закономірностей розташування географічних об’єктів і явищ.

  5. Групування зв’язків за їх генезисом. Установлення прямих та зворотних зв’язків.

  6. Завдання на групування об’єктів.

  7. Завдання на впізнання об’єктів та явищ.

  8. Завдання на моделювання географічних ситуацій і явищ.

  9. Завдання на прогнозування географічних ситуацій.


Використання даної програми на уроках підвищує активність учнів, створює ситуацію постійного пізнання нового, прагнення до творчого пошуку.

Це дозволяє вчителю враховувати особливості учнів, а учням дає можливість займатися на більш високому рівні.

6 клас

Розділ І. Географічне пізнання Землі.


Система завдань


Приклади

1. На проведення порівняння.

Порівняти наслідки розвитку географії в різні епохи

2. На проведення аналізу з подальшими висновками.

Користуючись картою «Маршрути подорожей мандрівників», покажіть, як поступово вивчалася територія нашої планети та розвивалася наука географія.

3. Завдання на пошук та розкриття причино – наслідкових зв’язків.



Про португальського принца Генріха XIX, якого називали мореплавцем, говорили що він був людиною, яка дійсно показала усім народам і людству шлях в Індію та Америку. Чому?

4. Завдання на виявлення розташування географічних об’єктів та явищ.

Які території на планеті були відкриті останніми та чому?

5. Групування зв’язків за їх генезисом.


Чому мандрівники витрачали багато часу на подорож по акваторії Атлантичного океану в західному напрямку ніж в зворотному?

6. Завдання на групування об’єктів.


Поділіть дані об’єкти на групи: материк, Євразія, Австралія, Африка, океан, Тихий, Індійський, Атлантичний.

7. Завдання на моделювання географічних ситуацій та явищ.

Які географічні знання стануть в нагоді вам в житті.

8 Завдання на визначення об’єктів або явищ за ознаками.

Португальський мореплаватель, який здійснив плавання до південно-західного мису Африки і дав йому назву «Його Величність - Мис Доброї Надії».

9. Завдання на прогнозування географічних об’єктів.

Поясніть, чому одним із головних напрямків сучасної географії є вивчення проблем Світового океану.


Розділ ІI. Земля на плані і карті.


Система завдань


Приклади

1. На проведення порівняння .

Виявити спільне та окреме в зображенні місцевості на малюнку, фото, аерознімку та плані .

2. На проведення аналізу з подальшими висновками.

Виявити різницю між зображенням земної поверхні на глобусі, плані і карті та розпізнати особливості їх використання.

3. Завдання на пошук та розкриття причино – наслідкових зв’язків.


Виявити появи спотворень на карті. В яких частинах карти спотворення більші і чому?

4. Завдання на виявлення розташування географічних об’єктів та явищ.

Визначити абсолютну та відносну висоту, географічні координати географічних об’єктів своєї місцевості на різних за масштабом картах, та виміряти відстані на плані та карті.

5. Групування зв’язків за їх генезисом.


Чому слово «галактика» в одному випадку пишуть з маленької літери, а в іншому - з великої?

6. Завдання на групування об’єктів.


Поділіть дані об’єкти на групи, дайте назву кожній групі: вулкан, магма, гирло, землетрус, низовина, плоскогір’я, рельєф, мінерал, магматичні породи, граніт, базальт.

7. Завдання на моделювання географічних ситуацій та явищ.

Чи вистачить цієї інформації, щоб допомогти, якщо корабель передав радіосигнал в якому було вказано його місцезнаходження 30°с.ш.? Що потрібно зробити, щоб допомогти кораблеві?

8 Завдання на визначення об’єктів або явищ за ознаками.


Назвіть острів, який одночасно знаходиться у трьох півкулях.

9. Завдання на прогнозування географічних об’єктів.


Чи можна стверджувати, що точка, розташована на столі, має висоту, рівну висоті столу?


Розділ ІII. Географічні оболонки.

Літосфера.


Система завдань


Приклади

1. На проведення порівняння

Порівняйте материкову кору з океанічною. Що в них схожого та окремого?

2. На проведення аналізу з подальшими висновками.

Користуючись картою «Будова земної кори», покажіть материк де немає областей нової складчастості, землетрусів та вулканів. Чим це обумовлено?

3. Завдання на пошук та розкриття причино – наслідкових зв’язків.



Молоді ділянки земної кори - це області складчастості де формуються гори, а старі – це платформи, на яких формуються рівнини. Чи можна вважати що рівнини – це остання стадія формування рельєфу?

4. Завдання на виявлення розташування географічних об’єктів та явищ.

Що є причиною розташування сейсмічних поясів на земній поверхні.

5. Групування зв’язків за їх генезисом.


Які фактори вивітрювання, і в якому місті на планеті утворюють такі форми рельєфу як дюни та бархани?

6. Завдання на групування об’єктів.


Поділіть данні об’єкти на групи, дайте назву кожній групі: Велика Європейська рівнина, докембрійська платформа, молоді платформи, Західносибірська рівнина, Середньосибірське плоскогір’я, Сибірська платформа.

7. Завдання на моделювання географічних ситуацій та явищ.

Де в далекому майбутньому на Землі утворилися б нові океани та материки?

9 Завдання на визначення об’єктів або явищ за ознаками.

Який мінерал є найдорожчою прикрасою і одночасно використовується під час обробки найтвердіших мінералів?

8. Завдання на прогнозування географічних об’єктів.

Поміркуйте, до чого привело б будівництво на місці Гібралтарської протоки сухопутного моста?


Атмосфера.


Система завдань


Приклади

1. На проведення порівняння

Виділити відмінності між основними видами хмар та опадів.

2. На проведення аналізу з подальшими висновками.

Проаналізувати карти розподілу тиску температури, опадів, переміщення повітряних мас з виявленням особливостей головних типів клімату.

3. Завдання на пошук та розкриття причино – наслідкових зв’язків.


Пригадати ознаки погоди в циклоні та антициклоні, виявити їх вплив на господарську діяльність людини.

4. Завдання на виявлення розташування географічних об’єктів та явищ.


Які головні особливості переміщення повітряних мас знайшли своє відображення у формуванні клімату своєї місцевості?

5. Групування зв’язків за їх генезисом.

Визначте значення атмосфери для життя на Землі.

6. Завдання на групування об’єктів.


Поділіть данні об’єкти на групи, дайте назву кожній групі: дощ, погода, клімат, вітер, кліматоутворюючі фактори, сонячна радіація, температура, вітер, переміщення повітряних мас.

7. Завдання на моделювання географічних ситуацій та явищ.


Як розподілилося тепло на Землі, коли б земна вісь била перпендикулярна орбіті?

8 Завдання на визначення об’єктів або явищ за ознаками.


Він багатоликий, як великий актор: сьогодні він «грає роль» пустотливого хлопчака – ганяє папірець тротуаром, ласкаво тріпає листя дерев; а завтра «перевтілюється» в могутнього богатиря, який легко може вирвати дерево з коренем, зруйнувати будинок. Так хто ж це?

9. Завдання на прогнозування географічних об’єктів.


Що станеться з кліматом Землі, якщо розтануть льодовики Антарктиди?


Гідросфера.


Система завдань

Приклади

1. На проведення порівняння


Порівняйте ГП Тихого та Атлантичного океану. Що в них схожого та відмінного?

2. На проведення аналізу з подальшими висновками.

Солоність озер залежить від їх стоку. Чому озеро Чад є безстічним, але має прісну воду?

3. Завдання на пошук та розкриття причино – наслідкових зв’язків.


Роз’яснити схему кругообігу води та роль Світового океану в цьому процесі.

4. Завдання на виявлення розташування географічних об’єктів та явищ.


Частину Індійського океану, яка розташована біля західних берегів Індостану називають Аравійським морем, а східні береги півострова – водами Бенгальської затоки. Поясніть чому більш схожі за конфігурацією та площиною частини Індійського океану називають по різному.

5. Групування зв’язків за їх генезисом.

Чому покривні льодовики формуються тільки в арктичних широтах?

6. Завдання на групування об’єктів.


Поділіть дані об’єкти на групи, дайте назву кожній групі: океан, море, протока, острів, ріка, притоки, русло, гирло.

7. Завдання на моделювання географічних ситуацій та явищ.

Докажіть на прикладах, що кругообіг води відбувається в нашій місцевості.

8 Завдання на визначення об’єктів або явищ за ознаками.


«В моем докладе речь пойдет о построенных островах… Прямо скажу, кто их строил – никудышные строители. Возводят их по одному проекту. Строят небрежно. Все острова на манер кольца. Возведут берега, поднимут невысоко над водой, а замкнуть кольцо забудут. Середину острова вовсе не застраивают». Що це за острови? Хто їх будував?

9. Завдання на прогнозування географічних об’єктів.

Інколи доводиться чути, що нашу планету правильно б було називати не Землею а Океаном. Чому?

  1   2   3

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Досвіду виховної роботи національно-патріотичного спрямування в Черкаській області
Чигиринський навчально-виховний комплекс «Дошкільний навчальний заклад-спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №2» Чигиринської районної...

Родинне виховання І засади здорового способу життя
В. Ф. Паламанюк, заступник директора школи з навчально – виховної роботи Немиринецької зош

Урок географії у 8 класі Тема: Українські Карпати
Освітня сформувати в учнів систему знань про Українські Карпати, особливості географічного положення, клімат, рельєф, рослинний І...

Заступник директора відповідає за правильну організацію навчально-виховного...
...

Рекомендації щодо проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади...
Основною метою проведення олімпіади з географії є: оцінка знань, умінь, навичок, географічної ерудиції І культури учнів, активізація...

Річний план роботи Костянтинівської зош і-іііступенів Сахновщинської...
Костянтинівської зош і-іііступенів Сахновщинської районної ради Харківської області

Урок географії у 9 му класі
Підготувала вчитель географії І біології середньої загальноосвітньої школи №14 загальноосвітнього навчального закладу І-ІІ ступенів...

Формування інформаційно – комунікаційних компетенцій учнів на уроках географії
Н. Д. Матвіюк, учитель географії зош І-ІІІ ст с. Старий Загорів Локачинського району

Тести з географії 10 класу (профільний рівень) Автор: Козлова Г....
До вашої уваги пропонуються тести з відповідями до деяких тем підручника профільного рівня для учнів 10 класу

Звіт директора Фастівської зош І-ІІІ ступенів №5 перед громадськістю
«Про мови в Україні», «Про охорону дитинства», «Про попередження насильства в сім’ї», Національною доктриною розвитку освіти, Концепцією...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




g.ocvita.com.ua
Головна сторінка