Пошук по сайту

Географія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Уроку на тему: Латинська Америка

Уроку на тему: Латинська Америка





Розробка відкритого уроку на тему: Латинська Америка.

ЕГП та склад території. Політична карта. Різноманітність країн. Природні умови та ресурси. Особливості населення.

Автор: Логвін Галина Вікторівна, вчитель географії Деснянської гімназії Козелецького району Чернігівської області, вчитель вищої категорії, звання «старший учитель»
Тема уроку: Латинська Америка

ЕГП та склад території. Політична карта. Різноманітність країн. Природні умови та ресурси. Особливості населення
Мета уроку:

1.Вивчити особливості ЕГП, складу території та його різномаїття за розмірами території, кількістю населення, формами правління та адміністративного устрою, рівнем економічного розвитку; вдосконалювати практичні навички учнів працювати з картографічним матеріалом при оцінюванні природно – ресурсного потенціалу та населення регіону; продовжити формувати вміння аналізувати, систематизувати, узагальнювати вивчений матеріал, складати схеми.

2. Сприяти розвитку в учнів спостережливості, уявлення, пам’яті, мислення;

викликати пізнавальний інтерес до економіко-географічних знань і проблем;

розвивати інтерес до пізнання життя країн Латинської Америки.

3. Прищеплювати учням зацікавленість до традицій, історії, культури та побуту народів Латинської Америки.

Обладнання: політична карта світу, атласи, комп’ютер, презентаціяppt до уроку, підручники для 10 класу/ В.Ю Пестушко., Г.Ш.Уварова/.

Фотовиставка«Латинська Америка», колаж «Латинська Америка»

Виставка «Їх батьківщина – Латинська Америка»(ананаси, арахіс, тютюн, кукурудза, соняшник, кілька видів перцю(гіркого), картопля, помідор, квасоля,гарбуз, какао, топінамбур, авокадо;квіти : монстера, кактус).

Прапори держав Латинської Америки

Тип уроку:урок засвоєння нових знань

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Оголошення теми та мети уроку

Добрий день, шановні десятикласники. Сьогодні ми з вами переходимо до вивчення дуже складного і цікавого регіону – Латинської Америки. На вивчення теми програмою заплановано два уроки, і завдання першого уроку - вивчити наступні питання:

План уроку

1. Географічне положення та склад території.

2. Політична карта. Різноманіття країн

3. Природні умови та ресурси

4. Населення і культура
Для роботи на уроці нам потрібні атласи, підручники, СЛС, які розкладені у вас на партах, і неодмінно – ваше бажання вчитися, для того, щоб знати і розуміти: чим особливий цей регіон, в чому полягає різноманіття країн, які особливості його населення.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Тут не одразу зрозумієш, де ти є. Адже природа і люди спромоглися створити в цьому регіоні дивовижне різноманіття. Увінчані льодовиками зовні пустельні гірські вершини і дивовижно багаті на життя ліси площею з цілий материк. «Загублений», майже невідомий навіть місцевим жителям світ неприступних плоскогір’їв і міста, що буквально задихаються від перенаселеності. Багатющі родовища корисних копалин і волаюче жебрацтво тисяч і тисяч знедолених. Біла, чорна, жовта, червона... шкіра мешканців однієї країни і мовна суміш, корені якої тягнуться сюди з різних континентів. Вражаючі успіхи в економіці одних країн і не менш вражаюча відсталість інших... такою вона є – Латинська Америка.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

- Що ви вже знаєте про цей регіон?

Гра „Асоціативна павутинка” (Треба кожному учневі назвати по одному слову, з яким у нього асоціюється поняття Латинська Америка. Починає, або закінчує гру вчитель, демонструючи виставку «Їх батьківщина – Латинська Америка).

ΙV. Вивчення нового матеріалу

Підготовка учнів до сприйняття нового матеріалу(показ презентації «Латинська Америка», в якій підібрані матеріали про назву, склад території, контрасти природи, чудеса світу, карнавали тощо.)

1. Географічне положення та склад території. Територія Латинської Америки займає південну частину Північної Америки, всю Центральну та Південну Америку і простяглася з півночі на південь на 10 тис. км — від ріки Ріо-Гранде до протоки Дрейка. Площа регіону 21 млн. кв. км, що складає більше 15 % суходолу земної кулі.

- Чим вигідне ЕГП країн регіону? (робота з картами атласу)

  • омивається двома океанами, через які проходять важливі світові морські шляхи

  • водними шляхами здійснюється зв'язок не тільки з іншими материками, але й між самими країнами Латинської Америки.

  • найбільш сприятливе ЕГП мають держави, розташовані у Центральній Америці та на островах Карибського моря. Вони розміщуються на перетині морських і повітряних шляхів з Атлантичного океану в Тихий, та з Північної Америки в Південну.

  • сусідство із США має важливий вплив на розвиток країн регіону

( Сусідство з США призвело до проникнення американських монополій у латиноамериканські країни ще з кінця 19 ст. Саме США є головним партнером держав регіону з Організацією Американських держав (ОАД) Формується Міжамериканська зона вільної торгівлі, яка об’єднає ринки США і Канади з латиноамериканським внутрішнім ринком.)
2. Політична карта. Різноманіття країн.

Виступ учениці з випереджальним завданням, заповнення СЛС.

(додаток 1)

3.Природні умови і ресурси (робота з картами атласу).

У рельєфі Латинської Америки переважають гори (Кордильєри, Анди, Мексиканське нагір'я) та плоскогір'я (Бразильське і Гвіанське). Є великі рівнини — Амазонська, Ла-Платська, Орінокська. Територія Латинської Америки лежить у межах різних кліматичних поясів — екваторіального, субекваторіального, тропічного, субтропічного, помірного. Велика кількість тепла і вологи на значних територіях створює сприятливі умови для цілорічної вегетації рослин. На низовинах поширені родючі чорноземні ґрунти, у Бразилії— фераллітні та ін. Країни Латинської Америки мають значні лісові, гідренергетичні (могутні водні системи і Амазонки, Оріноко, Парани та інших річок) ресурси, але на території регіону вони розташовані нерівномірно. У регіоні надзвичайно різноманітними є флора і фауна, велика кількість ендемічних видів.

- За картами атласу визначте країни, які багаті на паливні і рудні ресурси.

Основні промислові запаси нафти зосереджено у Венесуелі, Мексиці, Перу, газу — у Болівії, Венесуелі, вугілля - у Бразилії, Венесуелі, Чилі. Регіон багатий на рудні копалини. Найбільші запаси кольорових металів є в Суринамі, Гайані, Чилі, Венесуелі, Мексиці, Перу, на Ямайці. Родовища залізної руди залягають у надрах Бразилії, Венесуели, Чилі, Перу, Мексики, марганцевої — у Бразилії, мідної — у надрах Чилі, Перу, Мексики, олова-у Болівії, дорогоцінних металів — у Колумбії, Бразилії, Перу. Запаси бокситів є у Суринамі, Бразилії, на Ямайці. Світові запаси селітри зосереджено в Чилі.

3. Населення.

Інтерактивна вправа «Навчаючи – вчуся»

1 варіант – стор. 234підручника2 варіант – стор. 235-236 підручника

(після опрацювання інформації, учні навчають один одного)

- Які ключові моменти ви вивчили в процесі роботи в парах?

  • Яка кількість населення?

  • Які особливості вікової структури?

  • Які особливості урбанізації?

  • Які особливості національного складу?


Метис — нащадок європейця та індіанки.Самбо — нащадок негра та індіанки.

Мулат — нащадок білого й негритянки.

( стенд «Сьогодні на уроці»)

V. Закріплення знань

1. Географічний лабіринт (додаток 2)

(Після правильного проходження лабіринту повинно получитися слово «латифундія»)

2. Знайди зайве

Підкресліть зайве слово

1. Бразилія, Аргентина, Чилі, Куба

2. Бразилія, Аргентина, Мексика, Еквадор

3. Мехіко, Буенос-Айрес, Бразиліа, Сан-Паулу
3. Знайди пару:
Бразилія Атакама

Венесуела півострів Каліфорнія

Чилі острів

Мексика Амазонка

Куба інки

Перу ОПЕК

VΙ.Домашнє завдання:

Опрацювати текст §44, відповісти на запитання самоперевірки на ст. 237, вивчити записи в зошитах.

Індивідуальні завдання для бажаючих отримати додаткову оцінку( на вибір):

1. На контурній карті позначити держави Латинської Америки та їх столиці

2. Скласти кросворд по вивченій темі

3. Скласти візитну картку країни, яка вам найбільше подобається в регіоні, і яку ви б хотіли відвідати

4. Майбутні банкіри, економісти, власники туристичних агенцій – скласти тести по §44 – це допоможе вам успішно скласти ЗНО з географії.

VΙΙ. Підсумки:

  1. Як ви зрозуміли ключові терміни і поняття: ст.237 підручника

  2. Виставлення оцінок




  1. Цінування уроку: Які плюси та мінуси сьогоднішнього уроку?

Додаток 1 СЛС 1. ЕГП та склад території


Латинська Америка
S=

Населення = 552 млн.


Південна частина Пн Америки

Центральна Америка

Материк Південна Америка



33 суверенні

2. Різноманітність країн - 46 держав і територій 13 залежні


За формами державного правління




За розмірами


12

Великі МаліРеспубліки Держави у складі

......................... ......................... .........................Співдружності

.................................................... ......................... ................................ ......................... .......................... ......................... ................................ ......................... .......................... ......................... .................................

......................... .......................... ......................... .................................


За адміністративно-територіальним устроєм
......................... ........................... ......................... ................................


Унітарні

Федеративні (5)


.......................................... ..................................................

......................................... ........................................

......................................... ........................................

.......................................... ..................................................

......................................... ........................................


За рівнем економічного розвитку
(1)

Країна з плановоюекономікою- Куба




Країни, що розвиваються

НІК

(3)

Країни середніх можливостей

Нафтодобувні країни

(2)

Малі острівні країни

Найменш розвинуті країни (1)




Колумбія




Острівні

країни

Карибського

басейну

Гаїті




Чилі










Перу










Болівія










Уругвай













Країни перешийку











Додаток 2. Географічний лабіринт Прізвище та ім’я .................................................................................

Відповідаючи на запитання Ви повинні пройти від верхнього правого кута до нижнього лівого. По ходу руху виписуйте букви з тих прямокутників, де Ви знайшли правильну відповідь. У Вас повинно получитися ключове слово, яке записано зліва направо. ....................................................................................... Неправильні твердження позначені літерами:..............................


Я Столиця Аргентини - Мехіко

Ю Мулати — нащадки змішаних шлюбів європейців і негрів

Р У Латинській Америці йде процес депопуляції.

ЙРодовища нафти зосереджені у Венесуелі, Мексиці, Перу

К Пуерто – Ріко залежна територія США


Так Ні Так Ні


Ч Анди – в перекладі з мови інків означають «мідні»гори

И НІК – це Бразилія, Аргентина, Мексика

УБатьківщиною кукурудзи є Латинська Америка

ФДержава інків Мачу Пікчу розташована на території Перу

І Куба – країна централізовано керованої економіки
Ні Так НіНі ТакНі Так

Ні

Ні Так Так Ні


НПанівною релігією в Латинській Америці є християнство (католицизм)

АУ Латинській Америці налічується близько 40 міст-мільйонерів

Т У Бразилії говорять іспанською мовою

Ц Країни Латинської Америки найкраще в світі забезпечені водними ресурсами

ДНа території регіону розташовано 33 держави і 13 колоній
Так Так Ні Так Так Так Ні

Так

Ні


РОсновні промислові запаси нафти зосереджено у Перу, Венесуелі Мексиці,

Л У Чилі зосереджені найбільші у світі запаси селітри.

В Для більшості країн регіону характерні жаркі типи клімату

В Америку відкрив Амеріго Веспуччі

ПКраїни цього регіону відносять до країн, що розвиваються
Ні Ні Так Ні Так Так Так

Так Ні Ні Так

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1) Пестушко В.Ю., Уварова Г.Ш., Географія 10 клас , К.: Генеза, 2010 р.

2) Топузов О.М., Тименко Л.В.- К.: Зодіак-ЕКО, 2005 р.

3) М.Ф. Михеевская,учитель географии СШ №3 г. Северодвинска, Архангельская обл. Лабиринт «Градусная сетка» [Електронний ресурс] Рівень доступу - http://geo.1september.ru/2003/12/23.htm

Інтернетресурси:

http://festival.1september.ru/articles

www.koipkro.kostroma.ru/.../Географические%20лабиринты.


поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Уроку: Північна Америка. Фізико-географічне положення. Історія відкриття й дослідження материка
Авчальна: сформувати знання про фізико-географічне положення, особливості берегової лінії, історію відкриття та дослідження материка...

Підсумковий урок гра з теми “Південна Америка”
Південна Америка; формування основних компетентностей учнів: комунікативної, полікультурної, самоосвітньої, творчої

Тема: Південна Америка Мета
Мета: узагальнити І систематизувати знання І вміння учнів з теми «Південна Америка»; створити умови для прояву уяви та винахідливості,...

На тему: народ мій є!
Обладнання уроку: державна символіка, вишитий рушник, хліб-сіль, букет із кетягів червоної калини І колосся

Конспекту Першого уроку на тему: "Україна європейська держава"
Це засвідчили І дні України в Європі, які з успіхом проходили влітку цього року в багатьох європейських містах

Конспект уроку у 6 класі з історії (інтегрований курс) на тему «Узагальнення...
Узагальнити, систематизувати та закріпити знання учнів про періоди появи держави в Римі та існування Римської республіки

Конспект уроку з географії в 6 класі на тему : «Зміни клімату. Люди...
До карти викликається двоє учнів. Один дає завдання показати кліматичний пояс, інший показує. Потім – навпаки

Конспект уроку Історії України у 5 класі на тему: «Важкі часи Русі -україни»
Русі в часи правління В. Мономаха, а також підкорення монголами руських земель та його наслідки

Конспект уроку на тему: «кирило-мефодієвське братство»
Кирило-Мефодієвського братства, визначити його програмні цілі, значення його діяльності, як першої політичної організації в Україні;...

Уроку. Тема: Південна Америка. Загальні особливості материка та його...
Ормувати знання про географічне положення Південної Америки; поглибити та систематизувати знання про дослідження та освоєння материка;...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




g.ocvita.com.ua
Головна сторінка